Servicehandläggare

Arbetsbeskrivning

Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.

Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv. Vi är en av Sveriges största myndigheter och finns över hela landet vilket innebär att det finns goda möjligheter till utveckling och rörlighet. Att arbeta med ständiga förbättringar är en viktig del för att nå vårt mål att öka allmänhetens förtroende. De flesta av våra medarbetare arbetar i team där alla får ta ett stort ansvar för det gemensamma arbetet. Vi tycker att det är viktigt med en hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi arbetar också aktivt för att vara en inkluderande arbetsplats där alla får lika möjligheter.

Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten  driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.  

Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.

Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.

På servicekontoret i Ystad är vi 3 medarbetare och tillhör Servicekontor område Syd. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i området.

Vi erbjuder dig en arbetsplats



med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter



som är till nytta för medborgare och företag



med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald



som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling



som erbjuder god balans mellan arbete och fritid. 



Vi söker dig som



har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet



har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon



har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier



har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska



bemöter andra väl och har god servicekänsla



har mycket god kommunikativ förmåga





har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo



är flexibel



ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt



stödjer och samverkar.



Det är meriterande



om du behärskar ytterligare något språk utöver svenska och engelska, till exempel arabiska



har erfarenhet av att arbeta på servicekontor.



Eftersom det förekommer resor till andra servicekontor är det en fördel att du innehar B-körkort.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tillsvidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa enhetschef Ann-Margreth Olsson 15-19 augusti på telefon 010-118 0588, Gunnel Skarp 22-26 augusti på telefon 010-119 74 73 och Ann-Louis Göransson 29 augusti – 2 september. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa HR-specialist Emma Rehnqvist Jackson på telefon 010-119 57 05. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Christel Lind 010-114 01 67, för Saco Nadereh Veis Mohammadi 072-599 24 01 och för SEKO Johanna Grundström 010-115 30 44.

Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 046383-2016 senast den 4 september 2016. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta i stället med dem till en eventuell intervju.

Artiklar i detta ämnet

  1. Klientifiera arbetslösa

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan -
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 15 augusti 2016

Liknande jobb


Erfarna a-kassehandläggare

Erfarna a-kassehandläggare

13 november 2024

21 oktober 2024