Servicehandläggare

Arbetsbeskrivning

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten  driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.  

Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.

Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.

På servicekontoret i Eslöv är vi två medarbetare och tillhör Servicekontor område Syd. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i området.

Vi erbjuder dig en arbetsplats



med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter



som är till nytta för medborgare och företag



med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald



som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling



som erbjuder god balans mellan arbete och fritid.



Vi söker dig som



har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet



har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon



har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier



har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska



bemöter andra väl och har god servicekänsla



har mycket god kommunikativ förmåga



har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo



är flexibel



ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt



stödjer och samverkar.



Det är meriterande



om du behärskar ytterligare något språk utöver svenska och engelska, till exempel arabiska



har erfarenhet av att arbeta på servicekontor. 



Eftersom det förekommer resor till andra servicekontor är det en fördel att du innehar B-körkort.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen är tillsvidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa enhetschef Ann-Margreth Olsson 15-19 augusti på telefon 010-118 0588 vecka 33 och Gunnel Skarp from 22 augusti på telefon 010-119 74 73. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa HR-specialist Emma Rehnqvist Jackson på telefon 010-119 57 05. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Christel Lind 010-114 01 67 och för Saco Nadereh Veis Mohammadi 072-599 24 01 och för SEKO Johanna Grundström 010-115 30 44.

Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 046380-2016 senast den 4 september 2016. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta i stället med dem till en eventuell intervju

Artiklar i detta ämnet

  1. Klientifiera arbetslösa

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 15 augusti 2016

Liknande jobb


Erfarna a-kassehandläggare

Erfarna a-kassehandläggare

13 november 2024

21 oktober 2024