OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Referens: 060155-2013
Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.
Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.
Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• som erbjuder god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning om minst 120 p/180hp i ekonomi, juridik eller beteendevetenskap alt dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har erfarenhet av att arbeta med service och har en stark serviceförmåga
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• är kommunikativ och har god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• är flexibel, förmår att hantera flera kunder parallellt och att arbeta i ett högt tempo
• är utvecklingsorienterad
• har körkort
Det är meriterande om du
• har erfarenhet av arbete i mångkulturella miljöer
• har erfarenhet av att möta människor i utsatta situationer
• har erfarenhet från att arbeta med kundmöten inom statlig myndighet, främst inom Försäkringskassan eller Skatteverket
När vi anställer lägger vi mycket stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Övrigt
Samarbete med övriga Servicekontor i regionen sker och resor till andra kontor förekommer i tjänsten. På servicekontoret i Gällivare, som är samlokaliserat med Arbetsförmedlingen, arbetar två medarbetare som nu går i pension. Vi söker därför två nya medarbetare, heltid, tills vidare med tillträde enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan till oss!
Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa Enhetschef Anki Backman tfn 010-111 27 38. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-konsult Mia Andersson tfn 010-116 10 22. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Sara Andersson tfn076-722 42 29, för Saco Tommy Persson tfn 010-114 16 43, för Seko Johanna Grundström, johanna.grundstrom@forsakringskassan.se.
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 051941-2013 senast den 24 november 2013. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta i stället med dem till en eventuell intervju.