OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.
Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.
På servicekontoret i Örebro är vi cirka 14 medarbetare och tillhör region Nord. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.
Vi erbjuder dig en arbetsplats:
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• som erbjuder god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som:
• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120hp/180hp inom ekonomi, juridik, beteendevetenskap eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga.
• har dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar
Det är meriterande om du
• Erfarenhet av arbete i mångkulturella miljöer
• Erfarenhet av att möta människor i utsatta situationer
• Goda kunskaper i andra språk, utöver svenska och engelska
• erfarenhet från att arbeta med kundmöten inom statlig myndighet, främst inom Försäkringskassan eller Skatteverket
• innehar B-körkort
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställning
1 tills vidareanställning med tillträde 2016-11-14 eller enligt överenskommelse
1 vikariat med tillträde 2016-11-14 – 2017-05-13 eller enligt överenskommelse
Välkommen med din ansökan till oss!
Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa sektionschef Carina Tivenius på telefon 010-118 32 96. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Inger Dahl telefon 010 -579 91 07 och för SACO Ingrid Rådström telefon 010 – 111 54 97.
Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 060557-2016 senast den 6 november 2016. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta i stället med dem till en eventuell intervju.