Servicehandläggare

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor. 

Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället. 

Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet. 

Servicekontoret i Norrköping har 14 anställda

Det finns 103 servicekontor i landet och Norrköping är 1 av 27 orter som utfärdar ID-kort. 

Norrköping är också en av 27 orter i landet som arbetar med ”Mötesplats och information”.

Det är ett är ett samarbete mellan Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Migrationsverket, Skatteverket, SKL och Pensionsmyndigheten för att underlätta den nyanländas första steg i etableringen i Sverige. Genom att arbetet samordnades mellan berörda aktörer på ortens servicekontor, förkortades ledtiderna för den nyanlända från ungefär fyra veckor till fyra timmar.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• som erbjuder god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar.

Det är meriterande om du 


• har arbetslivserfarenhet från Skatteverket, Försäkringskassan och/eller Pensionsmyndigheten.
• har erfarenhet av arbete i mångkulturella miljöer. 

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen i Norrköping är tills vidare.

Välkommen med din ansökan till oss!

Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa enhetschef Gunilla Arvidsson Larsson på telefon 070-31 33 414. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Emil Jarengrim, tfn 010-116 79 49. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Peter Hjelm tel 076-544 14 29 och för Saco-S Helene Johansson tel 010-116 25 72 och för SEKO f.seko@forsakringskassan.se

Vi vill ha din ansökan med CV senast den 16 januari 2017. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan -
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 21 december 2016

Liknande jobb


27 november 2024

26 november 2024

Receptionist

Receptionist

26 november 2024

26 november 2024