Servicehandläggare

Arbetsbeskrivning

I kommunhuset i Skogsbo är Värmdö kommuns kontaktcenter lokaliserat. Vi är Värmdö kommuns ansikte utåt och ger service till kunder över telefon och i personliga besök. Arbetet med att guida, vägleda och informera i ärenden kopplade till våra olika verksamheter har varit och är mycket olika allt beroende på tid på året, vad som är aktuellt i kommunen och vad som händer övrigt i samhället.

Som vårt ansikte utåt och som navet internt mellan de olika verksamheterna, har du som servicehandläggare det utmanande, roliga och utvecklande uppgiften att vara den första och inledande kontakten kunden har med kommunen. Det ger dig möjligheten att skapa en känsla av tillit och förtroende och en upplevelse av engagemang och kvalitet för kunden i kontakten med oss.

Att arbeta som servicehandläggare i Värmdö ger dig möjligheten att få utlopp för din serviceådra och ditt engagemang, för alla typer av ärenden och alla olika kunder som kommunen har. Det gör att ingen dag är den andra lik och du ställs hela tiden inför nya utmaningar i de frågor och ärenden som kommer till kontaktcenter. I och med detta får du även utlopp för din kreativitet och initiativförmåga i den konstant pågående utvecklingen utav den dagliga serviceverksamheten. Men din handlingskraft och din nyfikenhet kommer du bidra till utvecklingen genom goda samarbeten med våra övriga verksamheter. Du har också förmånen att få arbeta med ett engagerat team där du får bidra med din flexibilitet, ansvarstagande och positiva laganda. Din sociala sida och din gedigna känsla för service är grundläggande i möten och i samtalen med våra kunder.

Kontaktcenter fortsätter att utveckla och förbättra servicen och söker nu ytterligare en servicehandläggare.

Rollen som servicehandläggare innebär att du är kommunens representant utåt och bemöter medborgare och kunder på ett trevligt och professionellt sätt. Du ger service och vägledning via telefon, besök, e-post och övriga e-tjänster som kommunen erbjuder samt handlägger enklare ärenden. Rollen ställer stora krav på samarbete och att samverka med förvaltningarnas handläggare och avdelningar och att representera kommunen gentemot dess kunder. Målsättningen är att varje medarbetare ska vara delaktig i utvecklingen av verksamheten.

Vi söker dig som har vidareutbildning och/eller erfarenhet inom omsorg, utbildning eller annat som arbetsgivaren ser som meriterande. Vi vill också att du har en väl utvecklad servicekänsla och förmåga till problemlösning. Du får gärna ha erfarenhet av arbete med enklare handläggning och utredning. Vidare ska du ha erfarenhet av att arbeta med service, såväl personligt som via telefon och gärna andra digitala medier. Du ska även ha mycket goda kunskaper i informationssökning samt att det är mycket meriterande att ha arbetat med service både i offentlig som kommersiell miljö. Vi ser att du behärskar det svenska och engelska språket i tal såväl som skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi letar efter dig som tycker samarbete och delaktighet är viktigt för att nå framgång och hellre ser möjligheter än svårigheter när nya utmaningar dyker upp. Du ges tillfälle att skaffa dig värdefulla erfarenheter av service och utveckling av kontaktcenter inom den offentliga sektorn.

Kontaktcenter ger service till kommunens medborgare, företag och organisationer. Kontaktcenter har som mål att ge bästa möjliga service till värmdöbor men också till sommarboende och turister.
Vi erbjuder dig ett generöst friskvårdsbidrag, personalstöd, löneväxling till pension, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. I Värmdö kommun arbetar vi även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse.

Ansökan
Du söker tjänsten via vårt webbaserade rekryteringsverktyg. Klicka på "sök tjänst" nedan och följ sedan instruktionerna. Välkommen med din ansökan senast 1 februari 2017. Intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstiden har gått ut.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta enhetschef Cecilia Josefsson på 08-570 473 70. Fackliga representanter nås via kontaktcenter, 08-570 470 00.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Värmdö kommun Gustavsberg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare.
  • Publicerat: 18 januari 2017

Liknande jobb


4 november 2024

4 november 2024

Fakultetshandläggare

4 november 2024

Fakultetshandläggare

4 november 2024