OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss
Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.
Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare
innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.
Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.
På servicekontoret i Helsingborg är vi cirka 20 medarbetare och tillhör Servicekontoren i Syd. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• som erbjuder god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig som
• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar
Det är meriterande om du
• har erfarenhet av arbete i mångkulturella miljöer
• har erfarenhet av att möta människor i utsatta situationer
• har erfarenhet från att arbeta med kundmöten inom statlig myndighet, främst inom Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten eller Skatteverket
• har goda kunskaper i annat eller andra andra språk utöver svenska och engelska
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Ett antal tjänster, tillsvidare och tidsbegränsad. Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.
Välkommen med din ansökan till oss!
Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa sektionschef Birgitta Nilsson på telefon 010-118 08 77. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa HR-konsult Louise Hult på telefon 010-118 35 30. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Christel Lind, telefon 010-114 01 67 alt mail christel.lind@forsakringskassan.se samt Vedrana Kostic telefon 010-579 96 71, för Saco Nadereh Veis Mohammadi telefon 010-118 79 08 och för SEKO mail fseko@forsakringskassan.se
Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 005212-2017 senast den 5 februari 2017. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta i stället med dem till en eventuell intervju.