Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi på samhällsbyggnad och serviceförvaltningen i Sundbyberg Stad söker en servicehandläggare med ett starkt intresse för stadsmiljöfrågor. I denna roll kommer du att spela en viktig del i vårt arbete med att kvalitetssäkra och handlägga inkommande felanmälningar och synpunkter.
På trafikenheten består vi av 21 personer och vi på servicecenter är en dynamisk enhet bestående av fyra personer som man kommer att tillhöra. Enheten hanterar en rad viktiga frågor, inklusive parkeringsövervakning, felaktiga skyltar, strategisk stadsplanering och medborgardialog. Servicecenter strävar efter en effektiv och samarbetande arbetsmiljö och hanterar cirka 20 000 ärenden årligen, både via telefon och ett digitalt felanmälan-system.
I ditt uppdrag ingår det att kvalitetsgranska och handlägga felanmälningar och synpunkter via telefon och ärendehanteringssystem. Skapa arbetsorder till utförare utifrån inkomna ärenden. Arbeta med en chattfunktion för att förbättra servicen och handlägga vissa ärenden gällande parkeringstillstånd. Därför är det viktigt för oss att du har ett genuint intresse för samhällsbyggnadsfrågor (trafikfrågor, parkering, miljötillsyn samt gatu- och parkskötsel). Samtidigt som du kan förstå och förmedla komplex information på ett tydligt och tryggt sätt till människor med olika bakgrunder.
Du fungerar som kontaktpunkt och förmedlar rätt information till berörda förvaltningar, bolag och medborgare inom Sundbyberg Stad. Du deltar i dagliga avstämningsmöten för att diskutera aktuella ärenden och uppdatera teamet.
Vi erbjuder flexibla arbetsmöjligheter med möjlighet att arbeta på distans. Vi arbetar aktivitetsbaserat, vilket främjar samarbete och kommunikation i teamet.
I den här rekryteringsprocessen samarbetar Sundbybergs Stad med Randstad AB. Urvalet kommer att ske löpande så skicka din intresseanmälan senast 2024-11-12. Vid frågor ber vi dig kontakta rekryteringskonsult Linnea Holmström via e-post, linnea.holmstrom@randstad.se
Ansvarsområden
Som servicehandläggare kommer du att:
Besvara allmänna och ingående frågor rörande stadsmiljö, vuxenutbildning och omsorg.
Arbeta med ärenden kopplade till parkeringsvakter, gatumiljö och skolfrågor.
Samarbeta med kollegor för att effektivt hantera inkommande ärenden.
Bidra till implementeringen av en AI-baserad chattbot för att förbättra vår service.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som servicehandläggare ser vi att du har:
Tidigare erfarenhet inom stadbyggnadsförvaltning och kundtjänst/kundcenter.
Gymnasieexamen.
Mycket god data- och systemvana.
Behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
B-körkort.
Det är meriterande om du som servicehandläggare även har:
Eftergymnasial utbildning.
Tidigare erfarenhet av kommunal verksamhet.
För att trivas i rollen som servicehandläggare ser vi att du som person är kommunikativ och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Är lösningsorienterad och har förmåga att hantera flera ärenden samtidigt. Kan förstå och förmedla komplex information på ett tydligt sätt. Är stresstålig och kan hantera snabba beslut i pressade situationer.
Erfarenhet
Svenska
Utbildning på gymnasienivå
Stadsplanering
Kundtjänst
Om företaget
Sundbybergs Stad
I vårt ljusa och moderna stadshus arbetar vi aktivitetsbaserat för att främja samarbete, kreativitet, utveckling och lärande i vardagen. Sundbybergs stad erbjuder flexibla och hybrida arbetstider, ett generöst friskvårdsbidrag, förmånscykel, löneväxling till pension, semesterväxling till extra lediga dagar, medlemskap i Sundbybergs kommunanställdas Idrottsförening (SKIF) och rabatterat årskort på simhallen. För den konstintresserade finns möjlighet att bli medlem i konstföreningen Bladoram. Vi har även bra cykelvägar och cykelförråd samt möjlighet till omklädnad och dusch.
Välkommen med din intresseanmälan och bli en del av vårt engagerade team som gör skillnad i Sundbyberg! Tillsammans kan vi påverka hur vår stad utvecklas och hur vi bemöter våra medborgare.