OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Servicehandläggare till[ servicekontoret i Avesta Var med och starta upp och utveckla framtidens servicekontor!Nu har du en unik möjlighet att arbeta i en helt ny yrkesroll och få vara med från början.Vi startar ett nytt servicekontor i Avesta.Vi inrättar helt nya servicekontor med samverkan mellan Försäkringskassan och Skatteverket.På sikt kan också andra statliga myndigheter komma att ingå i detta samarbete.Samverkan innebär att handläggarna arbetar som generalister över myndighetsgränserna.Verksamheten kommer att ha en tydlig inriktning mot att ge samhällsservice och information till allmänheten.Verksamhetside Genom samverkan kan myndigheterna förbättra servicen och informationen till medborgarna och företag på ett kostnadseffektivt sätt.Myndighetssamverkan i det personliga mötet ger förutsättningar för myndigheterna att svara på medborgarnas frågor med ett helhetsperspektiv för alla myndigheternas områden.Ditt nya jobb innebär att du svarar på frågor, ger rådgivning och[hjälp till medborgare och företag med ett helhetsperspektiv på deras situation.Arbetet ställer mycket höga krav på dina[personliga egenskaper och din förmåga att möta människor och lösa problem.[ Din bakgrund[ Vi söker dig som kan ge kvalificerad service och hjälpa människor[ vill arbeta i en mångkulturell miljö har en öppen, lyssnande och förklarande attityd har lätt att kommunicera med andra i tal och skrift har personlig mognad och inlevelseförmåga kan arbeta självständigt och fatta egna beslut tar ansvar för din egen utveckling och har god samarbetsförmåga.Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmåga.Du ska ha högskoleexamen (minst 120 poäng) inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, ekonomi, juridik eller väl dokumenterad förmåga att tillägna dig och använda teoretiska kunskaper i arbetet minst två års arbetslivserfarenhet (inom de senaste fem åren) av personliga möten med[människor med olika bakrund och skilda behov inom service och/eller kommunikation t ex erfarenhet från arbete vid Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Kronofogdemyndigheten, Skatteverket eller andra myndigheter, bank och försäkringsbolag m fl[ kunskaper i ett eller flera språk utöver svenska och engelska mycket god kunskap av informationssökning via IT.Om du har frågor Kontaktpersoner: Carina Vilhelmsson SACO + 0532-62431