Servicehandläggare - Avesta och Falun

Arbetsbeskrivning

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.

Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare är att svara på frågor och ge information till privatpersoner och företagare på ett professionellt, snabbt och serviceinriktat sätt. Du gör det svåra enkelt genom din kommunikativa förmåga.

Du ger service och information som spänner över tre olika myndigheter vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad. Det är viktigt att du har lätt att kommunicera i tal och skrift. Du jobbar i en öppen och mångkulturell miljö vilket kräver att du har en pedagogisk och lyssnande förmåga med en förklarande attityd. Du arbetar nära kunderna och måste också känna dig bekväm i det direkta mötet med individer som har olika bakgrund.

Servicekontoret i Avesta och Falun tillhör servicekontoren i Dalarna med kontor i Avesta, Borlänge, Falun, Ludvika och Mora. På servicekontoret i Avesta arbetar 2 servicehandläggare och i Falun 4 servicehandläggare. Vid behov får du tjänstgöra också på servicekontoren som tillhör andra områden, t ex Gävle.



Vi erbjuder dig en arbetsplats

- med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
- som är till nytta för medborgare och företag
- med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
- som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
- med en god balans mellan arbete och fritid.



Vi söker dig som



• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi, juridik, beteendevetenskap alternativt en dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet

• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid personliga möten

• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier

• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska

• bemöter andra väl och har god servicekänsla

• har mycket god kommunikativ förmåga

• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo

• är flexibel

• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt

• stödjer och samverkar.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tillsvidare. Provanställning kan komma att tillämpas.

Intervjuer för dessa tjänster kommer att ske 9-11 juli 2013.

Vänligen ange i din ansökan om du har någon preferens för anställningsort, Avesta eller Falun.



Välkommen med din ansökan till oss!

Vi vill ha din ansökan med CV och personligt brev märkt med diarienummer( 131 373995-13/231) senast den 1 juli 2013. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta istället med dem till en eventuell intervju.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 7 juni 2013

Liknande jobb


Utredare till Institutet för mänskliga rättigheter

Utredare till Institutet för mänskliga rättigheter

25 november 2024

Vill du arbeta som handläggare i en förvaltning i förändring?

Vill du arbeta som handläggare i en förvaltning i förändring?

25 november 2024

Vikarierande planarkitekt

Vikarierande planarkitekt

25 november 2024