OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare
innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.
Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.
På servicekontoret i Borås/Alingsås är vi cirka 12 medarbetare. Vi söker en person till Borås och en till Alingsås. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har pågående eller nyligen avslutad högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom ett för tjänsten relevant område eller har minst tre års aktuell erfarenhet av liknande arbete
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar.
Det är meriterande om du har arbetat minst tre månader i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningarna är tidsbegränsade under sommaren 2014. Vi söker två personer.
Välkommen med din ansökan till oss!
Har du frågor om rekryteringen, maila sommarjobb@skatteverket.se.
Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa sektionschef Maxwell Malavan på telefon 010-5745941. Kontaktpersoner i fackliga frågor för ST Lena Berntson telefon 010-5779161 och för Saco Johan Almstrand på telefon 010-5736270.
Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 131 106728-14 senast den 9/3. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta istället med dem till en eventuell intervju.