Servicehandläggare, Eskilstuna

Arbetsbeskrivning

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag. Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servícehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.



Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.

Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.  



I denna rekrytering söker vi vikarierande servicehandläggare till kontoret i Eskilstuna.



På servicekontoret i Eskilstuna är vi cirka 10 medarbetare. Kontoren tillhör skattekontoret Södertälje. Vid behov kommer du att arbeta på andra servicekontor i närområdet.

 Vi erbjuder dig en arbetsplats

 - med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

 - som är till nytta för medborgare och företag

 - med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

 - som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

 - med en god balans mellan arbete och fritid.

 



Vi söker dig som



• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom samhällskunskap, ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet

• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon

• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier

• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska

• bemöter andra väl och har god servicekänsla

• har mycket god kommunikativ förmåga

• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo

• är flexibel

• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt

• stödjer och samverkar.



Det är meriterande om du har erfarenhet av att tidigare ha arbetat på ett servicekontor.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Du skall också uppfylla kriterierna i skatteverkets medarbetarpolicy.

Anställningen är ett vikariat.

Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa någon av sektionscheferna:

11-14/7 Niklas Åkerlund

15-26/7 Helena Finér

Från 29 juli Lena Bakkan

Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa HR-konsult Kaj Klemark



Välkommen med din ansökan till oss!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
  • Publicerat: 11 juli 2013

Liknande jobb


Skattespecialist

Skattespecialist

14 augusti 2024

Group Tax Manager

Group Tax Manager

1 augusti 2024

13 mars 2024