Servicehandläggare, Jönköping

Arbetsbeskrivning

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.

Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare




innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.

Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.

På servicekontoret i Jönköping är vi 8 medarbetare och tillhör Skattekontoret Jönköping, Östra regionen. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.



Vi erbjuder dig en arbetsplats



• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.



Vi söker dig som



• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet

• har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon

• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier

• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska

• bemöter andra väl och har god servicekänsla

• har mycket god kommunikativ förmåga

• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo

• är flexibel

• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt

• stödjer och samverkar.



Det är meriterande om du

har erfarenhet av arbete som servicehandläggare hos Skatteverket eller Försäkringskassan.

Det är också meriterande om du har goda kunskaper i ett språk utöver svenska och engelska som är vanligt inom servicekontorets närområde.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningarna är tills vidare och ev ett vikariat t o m oktober 2014. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.



Välkommen med din ansökan till oss!



Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa sektionschef Ann-Sofie Petersson Silva på telefon 010-579 85 18. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa HR-konsult Terese Junhag på telefon 010-575 00 22. Kontaktpersoner i fackliga frågor för ST Kerstin Nordström, telefon 010-579 83 45 och för Saco Kristin Andersson, telefon 010-5729734.

Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 131 641141-13  senast den 12 november. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta istället med dem till en eventuell intervju.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 30 oktober 2013

Liknande jobb


Vill du arbeta som handläggare i en förvaltning i förändring?

Vill du arbeta som handläggare i en förvaltning i förändring?

25 november 2024

Vikarierande planarkitekt

Vikarierande planarkitekt

25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024