Servicehandläggare, Kista och Kungsholmen, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.

Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare är att svara på frågor och ge information till privatpersoner och företagare på ett professionellt, snabbt och serviceinriktat sätt. Du gör det svåra enkelt genom din kommunikativa förmåga.

Du ger service och information som spänner över tre olika myndigheter vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad. Det är viktigt att du har lätt att kommunicera i tal och skrift. Du jobbar i en öppen och mångkulturell miljö vilket kräver att du har en pedagogisk och lyssnande förmåga med en förklarande attityd. Du arbetar nära kunderna och måste också känna dig bekväm i det direkta mötet med individer som har olika bakgrund.

På servicekontoret i Kista är vi idag ca 15 medarbetare och i Kungsholmen är vi idag ca 20 medarbetare. Båda servicekontoren tillhör Folkbokföringskontoret i Stockholm. Vid behov kommer du också att arbeta på andra servicekontor i närområdet.



Vi erbjuder dig en arbetsplats

- med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
- som är till nytta för medborgare och företag
- med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
- som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
- med en god balans mellan arbete och fritid.



Vi söker dig som  



• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi, juridik, beteendevetenskap, pedagogik alternativt en dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet

• har arbetat minst två år i ett serviceyrke inom de senaste 5 åren där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid personliga möten

• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier

• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska

• bemöter andra väl och har god servicekänsla

• har mycket god kommunikativ förmåga

• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo

• är flexibel

• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt

• stödjer och samverkar.



Det är meriterande om du har erfarenhet av att ge komplex information vid personliga möten från Skatteverket, andra myndigheter eller stora företag.



Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen är tillsvidare och vikariat. Provanställning kan komma att tillämpas i sex månader.



Välkommen med din ansökan till oss! 

Vi vill ha din ansökan med CV och personligt brev märkt med diarienummer( 131 58234-13) senast den 8 januari 2014. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta istället med dem till en eventuell intervju.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket
  • 12 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 16 december 2013

Liknande jobb


Vill du arbeta som handläggare i en förvaltning i förändring?

Vill du arbeta som handläggare i en förvaltning i förändring?

25 november 2024

Vikarierande planarkitekt

Vikarierande planarkitekt

25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024