OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten har gemensamma servicekontor på cirka 100 orter.
Servicekontorens syfte är att erbjuda samhällsservice och information till privatpersoner och företag. Myndigheternas samarbete ger dig som servicehandläggare ett helhetsperspektiv i din kontakt med medborgare och företagare.
Dina arbetsuppgifter:
Som servicehandläggare är att svara på frågor och ge information till privatpersoner och företagare på ett professionellt, snabbt och serviceinriktat sätt vid personliga möten. Du gör det svåra enkelt genom din kommunikativa förmåga. Du ger service och information som spänner över tre olika myndigheter vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad.
Det är viktigt att du har lätt att kommunicera i tal och skrift. Du jobbar i en öppen och mångkulturell miljö vilket kräver att du har en pedagogisk och lyssnande förmåga med en förklarandeattityd. Du arbetar nära kunderna och måste också känna dig bekväm i det direkta mötet med individer som har olika bakgrund. Vi har schemalagd arbetstid.
På servicekontoret på Kungsholmen är vi ca 35 medarbetare och på kontoret i Kista är vi ca 20 medarbetare. Vid behov kommer du också att arbeta på andra servicekontor i närområdet.
Från och med den 1 juni 2019 ansvarar Statens servicecenter för en samlad serviceorganisation för statlig lokal service till medborgare, företag och nyanlända i hela landet. Detta innebär att både anställda och verksamheten vid samtliga Skatteverkets servicekontor går över till Statens servicecenter.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
- med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
- som är till nytta för medborgare och företag
- med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
- som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
- med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
- har en akademisk utbildning inom ekonomi, juridik, statsvetenskap eller beteendevetenskap eller har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
- har arbetat minst två år i ett serviceyrke inom de senaste fem åren där du har fått besvara frågor vid besök eller via telefon
- har goda kunskaper i informationssökning och är van att använda e-tjänster
- har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- har goda kunskaper i engelska i tal
- har mycket gott bemötande och servicekänsla
- har mycket god kommunikativ förmåga
- har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
- är flexibel, ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
- har förmåga att stödja och god samarbetsförmåga
- är pedagogisk och har förmåga att coacha
- är stabil, självgående och kan hantera kravfyllda situationer.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att ge komplex information vid personliga möten från myndigheter och stora företag.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och engagemang.
Anställningen är tillsvidare. Provanställning kan komma att tillämpas i sex månader. I rekryteringsprocessen kan vi komma att tillämpa test som en del i vår urvalsprocess.
Från ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.
Endast ansökningar via vår hemsida.
Välkommen med din ansökan till oss!
Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.