Servicehandläggare, Lund

Arbetsbeskrivning

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.

Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor. Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället. Du guidar och handleder kunder i ansökningsprocessen, introducerar kunden till den digitala kanalen för sina ärenden samt guidar till att hitta rätt information på hemsidorna. Stort fokus är att visa kunderna hur de kan lösa sina ärenden själva med hjälp av våra e-tjänster.

På servicekontoret i Lund är vi 5 medarbetare. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet. 

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• som erbjuder god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom ett för tjänsten relevant område eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har aktuell, relevant arbetslivserfarenhet av ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i ett språk utöver svenska och engelska som är vanligt inom servicekontorets närområde som till exempel arabiska, persiska, somaliska
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har god kommunikativ och pedagogisk förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel, ansvarstagande och utvecklingsorienterad
• stödjer och samverkar internt och externt.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen är tills vidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader. 

Välkommen med din ansökan till oss!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesttning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 20 mars 2017

Liknande jobb


Skattespecialist

Skattespecialist

14 augusti 2024

Group Tax Manager

Group Tax Manager

1 augusti 2024

13 mars 2024