OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen ”Järfälla för alla framåt”. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/ledigajobb
Servicecentrets målsättning är att ge bästa möjliga service till Järfällaborna. Vi tar emot telefonsamtal, personliga möten och e-post från invånare, företag och besökare. Alla ärenden registreras i vårt ärendehanteringssystem. En av våra handläggare inom gruppen "Stöd och omsorg" kommer att gå på föräldraledighet snart, därför söker vi nu en serviceinriktad och noggrann kollega till denna svarsgrupp.
Vill du använda din kompetens inom socialt arbete för att jobba brett, lära dig nya kunskapsområden och hjälpa medborgare? Då är vår arbetsplats perfekt för dig.
ARBETSUPPGIFTER
Som servicehandläggare i svarsgruppen "Stöd och omsorg" är du ansiktet utåt för hela Socialförvaltningen. Vi jobbar på uppdrag av alla enheter inom både familj- och individomsorgen samt äldre och funktionsnedsättning. Vi fattar inga myndighetsbeslut men vi ger information om vad medborgaren kan förvänta sig i kontakten med socialtjänsten. Allt arbete sker i nära samarbete med dina kollegor i svarsgruppen och i samarbete med Socialförvaltningen. Du kommer att ge information och service till medborgarna rörande hela socialtjänstens områden. Arbetet innefattar bland annat:
- tidsbokningar inför en nyansökan gällande försörjningsstöd
- orosanmälningar gällande både barn och vuxna
- frågor kring och bokning av samarbetssamtal hos familjerätten
- anmälningar och ansökningar gällande äldre och personer med funktionsnedsättning
Några av oss utreder behov av färdtjänst på uppdrag av landstinget, vilket innefattar bokade möten både på kontoret och på hembesök. Ditt främsta arbetsredskap är telefonen men du kommer även att hantera ärenden via e-post och ibland också via fysiska besök. Tempot är bitvis högt, men fördelen hos oss är att du kan släppa jobbet när du kommer hem.
Intervjuerna kommer att genomföras v. 36 och v.37.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
* en socionomexamen, eller annan utbildning/ erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
*erfarenhet av kvalificerat arbete med sociala och/ eller samhälleliga frågor
* kunskap om hur en kommuns socialförvaltning är uppbyggd, dess struktur och beslutsvägar
* mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
* god vana att arbeta med datorer (Office-paketet) och informationssökning
* förmågan att samtidigt som du för ett samtal arbeta i flera IT-baserade verksamhetssystem.
Meriterande:
* erfarenhet av olika telefoni-, ärendehanterings- och verksamhetssystem, till exempel Procapita, Callguide och Raindance
* tidigare erfarenhet av arbete inom kundtjänst
* kunskap i finska och/ eller arabiska.
Personliga egenskaper:
Vi lägger stor vikt vid dina personliga drag! Vi vill att du delar vår ambition om att ständigt utveckla och förbättra. Du har en härlig ”can-do-inställning” och ett stort intresse för service och att hjälpa andra. Du gillar kombinationen av teamwork och enskilt arbete/ ansvar. Noggrannhet är av stor vikt då arbetet innebär mycket dokumentation. Du är nyfiken av din natur och söker aktivt efter kunskap och information för att utveckla både dig själv och verksamheten. Har du ovanstående och ett genuint intresse för att hjälp människor? Då har vi en arbetsplats redo för dig!
ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef "Stöd och omsorg" Yaël Edvardsson
Servicecenterchef Sara Lindgren
Rekryterare Frida Lönnbom
08-580 290 92
Tf. Gruppchef Åsa Otterbjörk
utbildningsansvarig Elena Buzakova
085809092
Gruppchef Jannika Hedberg
utbildningsansvarig Elena Buzakova
0858029092
Gruppchef Mia Hagman
Utbildningsansvarig Malin Nordh
0858029092