Servicehandläggare med kundserviceerfarenhet till Kontaktcenter Stockholm

Servicehandläggare med kundserviceerfarenhet till Kontaktcenter Stockholm

Arbetsbeskrivning

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



På Kontaktcenter Stockholm gör vi en stor insats för stockholmarna och jobbar med viktig samhällsbärande information och vägledning.

Drivs du av att hjälpa andra, är serviceinriktad och vill ha trevliga kollegor med hög kompetens? Då kan du vara en av våra nya kollegor som vi söker till enheterna Sociala frågor och Skolfrågor.

Kontaktcenter är Stockholms stads kundcenter och en del av Serviceförvaltningen. Vi är cirka 85 medarbetare inom enheterna Sociala frågor, Skolfrågor och Samhällsbyggnadsfrågor. Hos oss finns det stora möjligheter att få utvecklas, utbildas och jobba inom flera verksamhetsområden. Vi är måna om att ge god och effektiv service och att vi trivs tillsammans. Vi sitter i nyrenoverade fräscha lokaler vid Globen. 

Vanliga frågor/ärenden som kommer till Kontaktcenter från stadens invånare:

- Vad är skillnaden mellan god man och förvaltare?
- Hur ansöker jag om hemtjänst?
- Jag vill flytta till äldreboende i Stockholms stad men bor i en annan kommun
- Vad finns det för boendeformer enligt LSS och SoL?
- Jag kan inte logga in på e-tjänsten för mitt barn
- När får jag en förskoleplats?
- Regler om att söka skola
- Jag har en synpunkt på en livsmedelsverksamhet
- Jag vill söka dispens för dubbdäck
- Hur får jag parkeringstillstånd för Food Truck?

Om enheten Sociala frågor
Enheten för Sociala frågor har stadens stadsdelsförvaltningar, äldreförvaltningen och överförmyndarförvaltningen som våra uppdragsgivare och vi arbetar med att vägleda och informera stockholmare om våra uppdragsgivares ämnesområden. Vi är cirka 30 servicehandläggare som dagligen talar med äldre, om stadens omsorg för invånare under 65 år med funktionsnedsättning, anhöriga, gode män, huvudmän och andra intressenter. Den främsta kontakten sker via telefon, men även mejl.

Om enheten Skolfrågor
På enheten för skolfrågor hjälper vi Stockholms stads invånare genom att svara på frågor om stadens verksamheter inom skolområdet via telefon och e-post. Vi ger service, informerar och vägleder i frågor via telefon och e-post som rör stadens förskole- och skolverksamhet, kollo, kulturskolan samt skolplattformen och e-tjänster för vårdnadshavare. Vi är cirka 24 servicehandläggare som arbetar på enheten.

Din roll som servicehandläggare

Som servicehandläggare är du expert på kundservice. Med ett mycket gott bemötande informerar och vägleder du stockholmarna med telefonen som ditt främsta verktyg. Du och dina kollegor är schemalagda dagtid, med viss tid för att svara i telefon och viss tid för att besvara mejl. I tjänsten ingår även att arbeta i ett flertal system parallellt. Några av dem är ärendehanteringssystemet Artvise och telefonisystemet Telia Ace samt stadens olika verksamhetssystem Wärna, Agresso, BER, Paraplyet och schemaläggningssystemet Teleopti.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har

- god aktuell erfarenhet av kundservicearbete via telefon och mejl
- goda IT-kunskaper och vana av att söka information via webb och stödsystem samt erfarenhet av ärendehanteringssystem
- goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Det är meriterande om du har

- erfarenhet av arbete inom kundtjänst
- utbildning som socionom, jurist eller ekonom (enheten för sociala frågor)
- valfri eftergymnasial utbildning eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt (enheten för skolfrågor).

I den här rekryteringen lägger vi även stor vikt vid personlig lämplighet och engagemang för tjänsten.

Som person är du självgående och tar ansvar för ditt arbete. Du är trygg och säker i din egen kompetens. Vi ser att du är serviceinriktad, pedagogisk och har en förmåga att identifiera invånares behov. Du tycker om att hjälpa andra och är mån om att i varje möte ge ett gott bemötande samt ge ut korrekt information. Vidare är du strukturerad och har lätt för att prioritera i arbetet, hantera olika svarsgrupper och förstår vikten av punktlighet i en schemalagd verksamhet.

Som servicehandläggare behöver du vara flexibel och anpassa dig utifrån vad situationer kräver. Det innebär att du under ett samtal kan behöva växla mellan olika verksamhetssystem, hantera flera separata frågeställningar eller behöva anpassa dig till snabba förändringar i schemaläggningen och inflöde i köer.

Din ansökan

Just nu pågår ett pilotprojekt i Stockholms stad där vi provar att rekrytera utan att du som kandidat skickar in ditt personliga brev. Detta genomförs på ett antal utvalda rekryteringar. Vid bedömningen av din ansökan för denna roll kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med din ansökan. Vi önskar att du svarar konkret och tydligt på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. För kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen kan personprofilstest och färdighetstest komma att användas. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrigt 

Intervjuer kan ske löpande. 

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.



Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Åsander, HR-konsult
08-508 11 519, eva.asander@stockholm.se
Anette Wickström, enhetschef
anette.wickstrom@stockholm.se
Jenny Lins, HR-konsult
0850811729
Nadia Dala, Enhetschef Stöd och Omsorg
08-50811590
Jenny Lins, HR-konsult
0850811729
André Isaksson, Enhetschef Äldre direkt
0850811599
Jenny Lins, HR-konsult
08-508 117 29
Mariann Hellström, Avdelningschef
08-508 11 930
Marie Havdrup, Enhetschef
marie.havdrup@stockholm.se
Linda Gustavsson, HR-konsult
linda.hr.gustavsson@stockholm.se

Sammanfattning

Besöksadress

Palmfeltsvägen 5
None

Postadress

Palmfeltsvägen 5
Stockholm, 12107

Liknande jobb


Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024

20 november 2024