OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 350 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.
Arbetsplatsbeskrivning
Kontaktcenter ska göra det lättare att vara stockholmare.
Kontaktcenter ger information, vägledning och tar emot synpunkter. Vi lotsar till e-tjänster och stadens hemsida och är en viktig informationskanal för stadens verksamhet. Kontaktcenter tillhör organisatoriskt Serviceförvaltningen och vi finns i fräscha lokaler i Husby centrum.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en servicehandläggare placerad vid Kontaktcenter (KC) Tekniska enheten på Serviceförvaltningen. Tjänsten är en timanställning under hösten med start snarast möjligt. För rätt person finns goda möjligheter till ytterligare uppdrag. Arbetet innebär att ge service med hög tillgänglighet i huvudsak via telefon, e-post och webb till Stockholms stads medborgare. Arbetet innebär även att registrera och besvara alla, till Kontaktcenter, inkommande ärenden. Som servicehandläggare är du expert på att ge korrekt information och vägledning.
Kvalifikationer
- Du ska ha lägst gymnasiekompetens
- Du ska ha minst ett års erfarenhet av att jobba i en kundtjänst med huvudsaklig uppgift att via telefon lösa inkommande ärenden (minst 50 per dag) åt externa kunder
- Du ska uttrycka dig väl på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt
- Du är en erfaren datoranvändare och är van att söka information via webben och i olika verksamhetssystem
- Du ska har arbetat i telefonisystem som t.ex. call guide och ärendehanteringssystem som t.ex. MS CRM
- Erfarenhet av sophämtnings-, livsmedels-, upplåtelse-, företagar-, parkerings-, miljö- och hälsoskyddsfrågor är meriterande
Vi fäster mycket stor vikt vid personliga egenskaper och vill att:
- Du är lösningsorienterad och positiv
- Du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer
- Du är flexibel, stresstålig och låter dig inte provoceras
- Du tar egna initiativ och vill utveckling
- Du är stabil, strukturerad och tydlig
- Du klarar av att följa schema och kommer i tid
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Åsander, HR-konsult
08-508 11 519, eva.asander@stockholm.se
Anette Wickström, enhetschef
anette.wickstrom@stockholm.se
Jenny Lins, HR-konsult
0850811729
Nadia Dala, Enhetschef Stöd och Omsorg
08-50811590
Jenny Lins, HR-konsult
0850811729
André Isaksson, Enhetschef Äldre direkt
0850811599
Jenny Lins, HR-konsult
08-508 117 29
Mariann Hellström, Avdelningschef
08-508 11 930
Marie Havdrup, Enhetschef
marie.havdrup@stockholm.se
Linda Gustavsson, HR-konsult
linda.hr.gustavsson@stockholm.se