Servicehandläggare, Motala

Arbetsbeskrivning

Försäkringskassan söker Servicehandläggare 

Placering i Motala

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.   

Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att du svarar på frågor och ger stöd till privatpersoner och företag med ett helhetsperspektiv på deras situation. Arbetet ställer mycket höga krav på dina personliga egenskaper och din förmåga att möta människor och lösa problem. Genom samverkan kan myndigheterna erbjuda bättre service och information till medborgare och företag. Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på kundernas frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.

Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället. Det är också viktigt att du kan arbeta självständigt och fatta egna beslut.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter som är till nytta för medborgare och företag. Vi värderar öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald vilket stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling och som erbjuder god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi, kommunikation, samhällsvetenskap eller beteendevetenskap eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke
• har ett mycket gott bemötande och hög servicekänsla
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• har mycket god kommunikativ förmåga, det vill säga har en öppen, lyssnande och förklarande attityd
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheten, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar och bidrar till att göra andra framgångsrika
• tar ansvar för din egen utveckling

Det är meriterande om du har


• erfarenhet av arbete i mångkulturella miljöer och att möta människor i utsatta situationer
• erfarenhet från att arbeta med kundmöten inom statlig myndighet, främst inom Försäkringskassan, Skatteverket eller Pensionsmyndigheten
• goda kunskaper i andra språk, utöver svenska och engelska.

Vi lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Övrigt

Anställningen är tillsvidare, heltid. Vi kan komma att tillämpa provanställning om sex månader. Vi söker också en person för en visstidsanställning till och med 2015-12-31. Båda med placering vid servicekontoret i Motala. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Gunilla Arvidsson Larsson tfn 070-3133414, gunilla.arvidsson.larsson@forsakringskassan.se. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Terese Junhag tfn 010-116 91 04. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Ingela Brander Molin, tel. 010-116 10 74, ingela.brander.molin@forsakringskassan.se, för SACO Tommy Persson, tfn 010-118 66 40, tommy.m.persson@forsakringskassan.se och för SEKO Johanna Grundström, tfn 010-115 30 11, johanna.grundstrom@forsakringskassan.se.

Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 010507-2015 senast den 11 mars 2015. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta i stället med dem till en eventuell intervju.

 


Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan -
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 25 februari 2015

Liknande jobb


20 november 2024

Senior handläggare med ansvar för Nato-relaterade frågor

Senior handläggare med ansvar för Nato-relaterade frågor

28 november 2024

Granskare inom välfärdsbrott

Granskare inom välfärdsbrott

27 november 2024