OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varje dag bidrar Hyresgästföreningen, dess förtroendevalda, anställda och medlemmar till att förbättra boendet för människor. Det har vi gjort under många år, och vi vill fortsätta verka för hyresgästers intressen, rättigheter och möjligheter att påverka sitt boende också i framtiden.
Arbetsuppgifter:
Medlemscentertar hand om allt som har med medlemskapet att göra, exempelvis om någon vill bli medlem, betalärenden, synpunkter, avstämningar, adressändringar, uppsägningar samt svarar på vissa juridiska frågor och frågor om medlemsförmåner. Vi har fastställda mål, rutiner och mallar att följa.
Huvudsakliga arbetsuppgifter är att via telefon kontakta medlemmar i frågor som rör medlemskapet och söka upp hyresgäster som anmält intresse för medlemskap eller som vill veta mer om Hyresgästföreningen. Registrering och annan registervård ingår också i arbetsuppgifterna.
Kommunikation via telefon, är en betydande del i vårvardag. Vianvänder oss av beteendeanpassad kommunikation. Vi har framtagna verktyg, samtalsmallar samt gruppchefer, för att klara vår kommunikation på bästa sätt.
På enheten arbetar vi med resultat och måluppföljningar, vi följer hela enheten och dig som individ. Personalen jobbar tillsammans med planering, utveckling, mål och resultat av arbetsuppgifterna.
Du arbetar dagtid tre dagar i veckan, och kvällstid (till kl. 21.00) två dagar i veckan.
Kvalifikationer:
Du har beteendevetenskaplig utbildning på högskolenivå, eller förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt. Du har även dokumenterad erfarenhet rörande kommunikation, argumentation samt administration. Du har minst 1 års erfarenhet av beteendeanpassad kommunikation, det vill säga att du kan behovsanpassa varje samtal.
Har du någon form av juridisk utbildning och/eller erfarenhet är det en fördel.
Du har en märkbart hög servicekänsla, klarar att hantera en hög påfrestning i ditt dagliga arbete, ser möjligheter, är ansvarstagande, är en bra kommunikatör, du är ordningsam, och söker utmaningar för att utvecklas som människa.
Ansökan
Välkommen med din ansökan via vår e-rekrytering genom att klicka dig in på den aktuella tjänsten under ”lediga jobb” på vår webbsida www.hyresgastforeningen.se.
Sista ansökningsdag 1 januari 2017. För mer information om tjänsten, kontakta gruppchef Kassem Hussein tel 010-459 26 26 eller 0730-77 94 19. Fackliga företrädare: Lena Forsell Rehnblom, Handels 010-45 92616 eller Andrea Nilsson , SACO 010-45 91564 eller 0702-33 38 66.
Hyresgästföreningen är indelad i nio regioner över hela landet. Arbetet och behoven kan se olika ut beroende på geografiskt område. Alla regioner samordnar de insatser som behövs för respektive distrikt och här finns all expertis samlad i form av jurister, förhandlare och verksamhetsutvecklare. Som organisation brinner vi för att alla ska ha rätt till en god bostad till rimlig kostnad.
Region Mitt består av 52 kommuner i fyra län, Örebro län, Värmland, Sörmland och Dalarna. I regionen har vi ca 64 000 medlemmar, ca 1200 förtroendevalda och ca 100 anställda. Regionen samordnar de interna resurser som behövs för att skapa ett boende med trygghet, inflytande och gemenskap för hyresgästerna. Hos våra medarbetare värdesätter vi en demokratisk värdegrund och tidigare erfarenhet av arbete i ideell organisation.
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Wennergren
+46 8-41025282