Servicehandläggare på kommunens Servicecenter

Servicehandläggare på kommunens Servicecenter

Arbetsbeskrivning

Järfälla kommuns servicecenter har funnits sedan 2010 och besvarar frågor om kommunens alla verksamhetsområden. Servicecenters målsättning är att ge bästa möjliga service till Järfällaborna och andra som kontaktar oss. Vi tar emot ärenden via telefon, e-post och besök.

ARBETSUPPGIFTER
Som servicehandläggare arbetar du med att ge kvalificerad information, service, vägledning och rådgivning till de som kontaktar kommunen. Det är av yttersta vikt att du bemöter alla som kontaktar oss på ett trevligt och professionellt sätt. I denna tjänst besvarar du främst ärenden inom områdena barnomsorg, utbildning, kultur och fritid men även allmänt om kommunen. Vi kan erbjuda dig en härlig arbetsgrupp med bred kompetens och ett utvecklande arbete.
Alla anställda erbjuds även friskvårdsbidrag.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:

• Representera kommunen och specifikt Barn- och ungdomsförvaltningen, Kompetensförvaltningen och Kultur-, demokrati- och fritidsförvaltningen gentemot medborgare och företagare i kommunen
• Arbeta som servicehandläggare i telefon och i vår besökslokal
• Logga samtal och ärenden i ett ärendehanteringssystem
• Svara på allmänna frågor om Järfälla kommun
• Samarbeta och samverka med förvaltningens handläggare och avdelningar
• Delta i Servicecenters förbättringsarbete som består av samarbete med förvaltningarna, utveckling av rutiner, förbättra kunskapsdatabasen, hitta nya arbetssätt och alltid utgå från att göra det enklare och bättre för de som bor och verkar i kommunen.


KVALIFIKATIONER
Du ska ha:
- gymnasieutbildning
- tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete, minst 6 månader
- mycket god datorvana, erfarenhet av Office-paketet & informationssökning
- erfarenhet av att arbeta med telefoni och ärendehanteringssystem
- mycket goda kunskaper i svenska och engelska och i både tal och skrift
- förmåga att samtidigt som du för ett samtal, arbeta i IT-baserade verksamhetssystem, söka och hantera information och data.

Vi ser gärna att du:
- kunskaper om hur en kommun är uppbyggd, strukturerad och dess beslutsvägar.
- har tidigare erfarenhet av att hantera kundärenden via epost, samtal och/eller besök
- har arbetat med vägledning och rådgivning på webb eller via sociala medier
- kan du ytterligare språk, gärna finska, är det meriterande

Personliga egenskaper:
Som servicehandläggare arbetar du brett med alla frågor som rör flera förvaltningar, du behöver därför vara nyfiken på att lära dig de olika områdena, samt vara beredd på att ta initiativ till och samarbeta med andra för att hjälpa medborgaren. Du behöver vara noggrann och van vid att dokumentera. Att du har en hög servicenivå ser vi som en självklarhet, även när arbetstempot periodvis är högt. Vi arbetar aktivt med att ha ett gott bemötande och vi genomför därför kundnöjdhetsundersökningar efter varje samtal.

Du förstår verksamhetens mål och gör ditt bästa för att uppnå dessa. Du bidrar med energi och förblir motiverad att slutföra arbetet på ett bra sätt även om du stöter på hinder. På vår arbetsplats sker ständiga förändringar och förbättringar, vi vill framåt och vi vill utveckla. Därför är det viktigt att du också är en flexibel person som gillar förändring.


ÖVRIGT
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef "Stöd och omsorg" Yaël Edvardsson

Servicecenterchef Sara Lindgren

Rekryterare Frida Lönnbom
08-580 290 92
Tf. Gruppchef Åsa Otterbjörk

utbildningsansvarig Elena Buzakova
085809092
Gruppchef Jannika Hedberg

utbildningsansvarig Elena Buzakova
0858029092
Gruppchef Mia Hagman

Utbildningsansvarig Malin Nordh
0858029092

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Järfälla kommun, Servicecenter
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 oktober 2023
  • Ansök senast: 19 november 2023

Besöksadress

Vasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA
None

Postadress

Järfälla
JÄRFÄLLA, 17780

Liknande jobb


Koordinator till Almega i Göteborg

Koordinator till Almega i Göteborg

18 november 2024

14 november 2024

Arbetsmarknadshandläggare

Arbetsmarknadshandläggare

13 november 2024