OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.
Nu behöver vi förstärkning till vårt proffsiga team på Kontaktcenter, vi utökar med en tillsvidareanställning och två tidsbegränsade anställningar. Vårt uppdrag är att informera, hjälpa och vägleda invånare, företag och besökare som är i kontakt med kommunen. Vi arbetar på uppdrag från de flesta av kommunens verksamheter med allt från upplysning och rådgivning till enklare handläggning. Vi kartlägger vilka frågor som är vanligt förekommande och hjälper till med att besvara dem på bästa sätt.
Vi är idag 15 personer som arbetar på Kontaktcenter, vill du vara med och växa med oss?
ARBETSUPPGIFTER
Som servicehandläggare kommer du att ingå i ett team som tillsammans arbetar för att nå uppsatta servicemål. Vi är indelade i fyra svarsgrupper utifrån de verksamheter som förvaltningarna bedriver.
I arbetet ingår att ge ger förstklassig service via telefon, besök och digitala medier. Arbetet innebär att du under pågående telefonsamtal registrerar och söker information. Du kommer också att utföra vissa administrativa uppgifter. Du förväntas även föra en dialog med kommunens verksamheter om hur uppdraget på bästa sätt ska genomföras.
KVALIFIKATIONER
Gymnasieutbildning, högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du känner dig redo att ta med din erfarenhet som grund för ett nytt steg i din personliga utveckling. Du är även nyfiken på att lära dig mer om frågor rörande olika delar av kommunens verksamhet eller generella frågor om kommunen som helhet. Du trivs i en utåtriktad roll och släpper inte frågan innan du vet att den är utredd och besvarad till den som ställde den.
Mycket goda språkkunskaper i svenska, både i tal och i skrift. Goda kunskaper i engelska samt gärna andra språkkunskaper. Grundläggande kunskap om Falkenbergs kommun och dess verksamheter. Det krävs att du har mycket god datorvana och erfarenhet från kundtjänstarbete.
Som person är du lösningsfokuserad och kommunicerar på ett engagerat och positivt sätt anpassat till en mängd olika situationer. Du är utåtriktad, har en mycket god förmåga att lyssna och är tillmötesgående. Du har genuint intresse, vilja och förmåga att hjälpa och vägleda människor. Du levererar lösningar på ett sätt som gärna överträffar förväntningarna hos dem som du hjälper. Du har en positiv inställning, är prestigelös då ingen uppgift känns för liten eller för stor och du ser teamarbete som en självklarhet. Då vi jobbar i en verksamhet som är i ständig förändring tror vi att du är en person som kan jobba i högt tempo och med förmågan att prioritera och hantera många frågor och arbetsuppgifter samtidigt.
Vi lägger väldigt stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef område Centrum Jennie Johansson
0346-886405
Verksamhetschef, Kost- och städservice Agneta Elofsson
0346-886097
Enhetschef, Område Centrum Norr Jenny Johansson
0346-885227
Enhetschef Kost- och Städservice Område Söder Åsa Persson
072-5093111
Lokalvårdssamordnare Anna Bodiroza
0346--886291
Samuel Lindeborg
0346-88 61 39
Förvaltningschef, serviceförvaltningen Majlis Wolfhagen
070-6386320
Enhetschef Åsa Persson
0346-885223
Enhetschef, kost- och städservice Susanne Hilmersson
072-1412002
Verksamhetschef Agneta Elofsson
0346-886097