OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.
Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att du ger snabb och professionell service och information till medborgare och företag.
Du ger service och information kring tre myndigheters verksamhet vilket ställer höga krav på din förmåga att möta människor och snabbt avgöra vad du kan hjälpa dem med. Vi arbetar utifrån livshändelser, och ger alltid det lilla extra för att medborgaren ska känna sig sedd och hjälpt. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och tycker om att möta andra. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället. Vi söker dig som har ett stort intresse för att ge service och har ett starkt samhällsintresse!
Vi söker två personer till Skövde. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en pågående eller nyligen avslutad eftergymnasial utbildning inom ett för tjänsten relevant område, eller har minst två års aktuell erfarenhet från ett liknande serviceyrke
• har ett stort intresse för att ge service och har ett stort samhällsintresse
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• bemöter andra väl och har mycket god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar.
Det är meriterande om du har arbetat minst tre månader i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon.
När vi anställer lägger vi mycket stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tidsbegränsad under sommaren 2015.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
Har du frågor om rekryteringen, maila HR-Konsult Theresa James på theresa.james@skatteverket.se
Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa Anette Dahl, tillförordnad sektionschef from 1 april, på telefon 010-579 96 74
Kontaktpersoner i fackliga frågor för ST, Lena Berntson telefon 010-577 91 61 och för Saco Julia Cebe på telefon 010-579 91 01.
Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 131 164950-15 senast den 3 april 2015. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta istället med dem till en eventuell intervju.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?