Servicehandläggare, Skövde

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare 
innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor.

Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället.

På servicekontoret i Skövde är vi cirka 6 medarbetare. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som  


• har en pågående eller nyligen avslutad akademisk utbildning om minst 120 p/180 hp inom ett för tjänsten relevant område eller har minst två års aktuell erfarenhet från ett liknande serviceyrke
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• har servicekänsla och inger förtroende
• kan arbeta självständigt men som samtidigt har mycket god förmåga att samarbeta
• har mycket god kommunikationsförmåga
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• är ansvarstagande

 

Det är meriterande om du du har arbetat minst tre månader i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon. Det är även meriterande med erfarenhet ifrån Skattverket

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen är allmän visstidsanställning med start i Juni tom Augusti 2017

Välkommen med din ansökan till oss! 

Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa sektionschef Anette Dahl på telefon 010-5799674. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du maila sommarjobb på Skatteverket. Kontaktpersoner i fackliga frågor för ST Lena Bentsson telefon 010-5779161 och för Saco Linnéa Jakobsson telefon 010-5747356

Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 131 67335-17 senast den 2017-03-07. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta istället med dem till en eventuell intervju.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 2 platser
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 21 februari 2017

Liknande jobb


15 september 2023

21 augusti 2023

15 augusti 2023