Servicehandläggare (sommarjobb)

Arbetsbeskrivning

Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.   

Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.

Vi söker nu Servicehandläggare för sommarjobb till Servicekontoren i Vämlands län

Placering vid kontoret i Karlstad

Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att du svarar på frågor och ger stöd i ansökningsprocessen till privatpersoner och företag med ett helhetsperspektiv på deras situation, främst via digitala kanaler som myndigheternas hemsidor och appar. Arbetet ställer mycket höga krav på dina personliga egenskaper och din förmåga att möta människor och lösa problem. Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på kundernas frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.

Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad inför det personliga mötet. Det är viktigt att du har en öppen, lyssnande och förklarande attityd och lätt att kommunicera i tal och skrift. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund i samhället. Du guidar och handleder kunder i ansökningsprocessen, introducerar kunden till den digitala kanalen för sina ärenden samt guidar till att hitta rätt information på hemsidorna.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter som är till nytta för medborgare och företag. Vi värderar öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald vilket stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling och som erbjuder god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som 


• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en pågående eller avslutad högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik, samhällsvetenskap eller beteendevetenskap alternativt erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga.
• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
• trivs och är bekväm i det personliga mötet och vill arbeta nära kunden
• bemöter andra väl och har god servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel
• ser helheten, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• stödjer och samverkar 

Det är meriterande om du har


• erfarenhet av arbete i mångkulturella miljöer
• erfarenhet av att möta människor i utsatta situationer
• erfarenhet från att arbeta med kundmöten inom statlig myndighet, främst inom Försäkringskassan eller Skatteverket
• goda kunskaper i andra språk, utöver svenska och engelska

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Övrigt

Ett antal tidsbegränsade tjänster under perioden juni-augusti 2017, heltid, med start enligt överenskommelse. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.

Har du frågor om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta enhetschef Caroline Tengberg, 010-112 69 09. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa HR-administratör Linda Johansson 010-116 28 66. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Inger Dahl 010-579 91 07, för SACO Ingrid Rådström 010-111 54 97 och för Seko fseko@forsakringskassan.se

Välkommen med din ansökan till oss!

Vi vill ha din ansökan med CV senast den 22 mars 2017. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta i stället med dem till en eventuell intervju.

Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan -
  • 2 platser
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 8 mars 2017

Liknande jobb


26 november 2024

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

26 november 2024