OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.
Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
Ditt nya jobb
innebär att du arbetar för att ge medborgare och företag snabb, professionell service genom att svara på frågor samt ge stöd utifrån ett helhetsperspektiv.
Du får i din roll som servicehandläggare vara med i samarbetet mellan Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten. Servicekontorens syfte är att på samma plats kunna erbjuda samhällsservice och information inom flera olika områden.
Du arbetar med information som rör alla tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in information och hålla dig uppdaterad för att i det personliga mötet kunna svara på frågor och lösa problem. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med dem.
Vi söker två servicehandläggare; en till Sundsvall och en till Härnösand, som ska arbeta med service och information över myndighetsgränserna i en utmanande och händelserik miljö.
Vi söker dig som
• har en avslutad gymnasieutbildning med godkända betyg
• inom de senaste två åren har relevant erfarenhet av service och/eller kommunikation samt personliga möten med människor med olika bakgrund och behov
• har mycket god kunskap om och vana av elektronisk informationssökning
• har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• kan ge kvalificerad service och hjälpa människor
• har en öppen, lyhörd och förklarande attityd
• har lätt att kommunicera i tal och skrift
• har mycket god samarbetsförmåga
• tar ansvar för din egen utveckling
• tycker om att arbeta i ett högt tempo och ha många kontakter
Det är särskilt meriterande om du har tidigare har arbetat som servicehandläggare hos Skatteverket eller annan myndighet som kan anses som relevant.
Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Anställningen är tidsbegränsad fr.o.m. juni t.o.m. augusti 2014.
Observera att du måste vara noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.
Välkommen med din ansökan till oss!
Om du har frågor maila sommarjobb@skatteverket.se.
Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa sektionschef Christopher Henberg på telefon 010-576 06 25. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa HR-konsult Theresa James på telefon 010-574 93 64. Kontaktpersoner i fackliga frågor är för ST Anna-Maria Andersson telefon 010-579 97 78 och för Saco Jens Nordin telefon 010-577 63 29.
Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 131 53983-14 så snart som möjligt, dock senast den 22 februari 2014. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta i stället med dem till en eventuell intervju.