OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?
Enhetens uppdrag
Gillar du att ha många kundkontakter och ge en förstklassig service och bemötande via telefon? Hos oss finner du den möjligheten!
Arbetsförmedlingens Kundsupport har uppdraget att ge arbetsgivare, arbetssökande och myndigheter en enhetlig, effektiv och kvalificerad service.
Enheten Kundsupport driver och tar ansvar för första linjens support inom ekonomi, omprövning, sanktionsärenden, växel och myndighetsutlämnande. Vi utför kundundersökningar samt hanterar och återkopplar inkomna kundsynpunkter. Kundsupport står för snabb, professionell direktservice via telefon och digitala kanaler samt ett kontinuerligt omhändertagande av kundinsikter.
Enheten har kontor i Östersund och Söderhamn med ett 90-tal anställda.
Vi rekryterar nu ett antal medarbetare för både tillsvidareanställning och visstidsanställning med placering i Östersund.
Arbetsuppgifter
Du kommer att ge service och stöd till kunder i hela landet via telefon och digitala kanaler. I arbetsuppgifterna ingår att aktivt möta och stödja kunden digitalt i syfte att kunden i framtiden självständigt ska kunna hantera Arbetsförmedlingens digitala självservicetjänster. Förekommande arbetsuppgifter är utlämnade av kunduppgifter till andra myndigheter, ekonomisupport, sanktions- och omprövningssupport samt bemanna växeln och utföra kundundersökningar.
För att trivas i tjänsten krävs det du har god förmåga att både kunna arbeta självständigt och tillsammans med andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du trivs att arbeta i en schemastyrd verksamhet i kontaktcenter och drivs av att informera kunder samt guida dem i våra digitala tjänster. Du har lätt att anpassa dig till nya omständigheter samt har viljan och förmågan att lära nytt. Vid behov kan det förekomma andra arbetsuppgifter utifrån uppdraget som enheten har och därför läggs stor vikt vid flexibilitet.
Vi är en arbetsplats där vi stöttar varandra och hjälps åt att lösa frågor som uppstår. Du har alltid en kollega nära till hands när du behöver hjälp med något. Vårt ledarskap är nära och coachande och uppmuntrar till delaktighet, motivation och ansvarstagande. Vi främjar hälsa på arbetsplatsen och vill att du nyttjar ditt friskvårdsbidrag och friskvårdstimme.
Våra öppettider är vardagar kl. 08-16. Du jobbar efter schema och vårt flextidsavtal möjliggör att din arbetstid förläggs mellan kl. 07.30-16.30.
Kvalifikationer
- Godkänd gymnasieutbildning (intyg skal bifogas)
- Minst ett års arbetslivserfarenhet (intyg skal bifogas)
- God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse
- God förmåga att kommunicera på engelska i tal
Övriga meriter för tjänsten
- Minst sex månaders arbetslivserfarenhet av arbete i Kontaktcenter eller som växeltelefonist och/eller receptionist
- Erfarenhet av arbete med någon av Kundsupports tjänster inom Arbetsförmedlingen
Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier.
Medarbetare på Arbetsförmedlingen:
Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring
Vårt erbjudande
Tjänsterna är såväl tillsvidareanställning på heltid, med sex månaders provanställning samt visstidsanställningar med start enligt överenskommelse till och med 2023-10-31. Placeringsort är Östersund.
Möjlighet finns att förlägga viss tid av arbetet på distans.
Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.
Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-11-14.
Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven om utbildning och arbetslivserfarenhet i din ansökan.
På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - Arbetsförmedlingen http://www.arbetsformedlingen.se
Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.