OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?
Verksamhetsområde Direkt och Enheten Kundsupport
Gillar du att ha många kundkontakter och ge en förstklassig service och bemötande via telefon? Hos oss finner du den möjligheten!
Arbetsförmedlingens Kundsupport har uppdraget att ge arbetsgivare, arbetssökande och myndigheter en enhetlig, effektiv och kvalificerad service.
Enheten Kundsupport driver och tar ansvar för första linjens support inom ekonomi, omprövning, sanktionsärenden, växel och myndighetsutlämnande. Vi utför kundundersökningar samt hanterar och återkopplar inkomna kundsynpunkter. Kundsupport står för snabb, professionell direktservice via telefon och digitala kanaler samt ett kontinuerligt omhändertagande av kundinsikter.
Enheten har kontor i Östersund och Söderhamn med ett 80-tal anställda.
Vi söker nu ett antal medarbetare med placering i Söderhamn.
Rollen som Servicehandläggare och arbetsuppgifterna
Du kommer att ge service och stöd till kunder i hela landet via telefon och digitala kanaler. I arbetsuppgifterna ingår att aktivt möta och stödja kunden digitalt i syfte att kunden i framtiden självständigt ska kunna hantera Arbetsförmedlingens digitala självservicetjänster. Förekommande arbetsuppgifter är utlämnade av kunduppgifter till andra myndigheter, ekonomisupport, sanktions- och omprövningssupport samt bemanna växeln och utföra kundundersökningar.
För att trivas i tjänsten krävs det att du har god förmåga att både kunna arbeta självständigt och tillsammans med andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du trivs att arbeta i en schemastyrd verksamhet i kontaktcenter och drivs av att informera kunder samt guida dem i våra digitala tjänster. Du har lätt att anpassa dig till nya omständigheter samt har viljan och förmågan att lära nytt. Vid behov kan det förekomma andra arbetsuppgifter utifrån uppdraget som enheten har och därför läggs stor vikt vid flexibilitet.
Vi är en arbetsplats där vi stöttar varandra och hjälps åt att lösa frågor som uppstår. Du har alltid en kollega nära till hands när du behöver hjälp med något. Vårt ledarskap är nära och coachande och uppmuntrar till delaktighet, motivation och ansvarstagande. Vi främjar hälsa på arbetsplatsen och vill att du nyttjar ditt friskvårdsbidrag och friskvårdstimme.
Våra öppettider är vardagar kl. 8-16. Du jobbar efter schema och dina arbetstider är 8-16.30.
Kvalifikationer
Grundläggande krav för tjänsten är:
- godkänd gymnasieutbildning
- minst ett års arbetslivserfarenhet
- god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse
- god förmåga att kommunicera på engelska i tal
Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier.
Medarbetare på Arbetsförmedlingen:
- tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring
Övriga meriter
Det är meriterande om du har:
- minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet av arbete i Kontaktcenter eller som växeltelefonist och/eller receptionist
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.
Vårt erbjudande
Anställningen är visstidsanställning till och med 2021-12-31. Anställningen är på heltid men kan anpassas efter arbetsförmåga. Placeringsort är Söderhamn.
Du får intern grundutbildning, möjlighet till kompetensutveckling, friskvård, bra semesteravtal samt andra förmåner.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-07-20 märkt med Af-2021/0055 3060. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven på utbildning och arbetslivserfarenhet i din ansökan.
På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Detta innebär att vi använder vetenskapligt förankrade urvalsmetoder och en strukturerad process för att bedöma vilken kandidat som är mest lämplig för tjänsten. Urvalstest kommer ske v. 29 och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan. Intervjuer kommer ske under vecka 30 och går du vidare, så vill vi ha referenser att kontakta under v. 31, så där behövs kontaktuppgifter till personer, så att de är nåbara mitt i sommaren.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.