OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?
Verksamhetsområde Direkt och Enheten Kundsupport
Gillar du att ha många kundkontakter och ge en förstklassig service och bemötande via telefon? Hos oss finner du den möjligheten!
Arbetsförmedlingens Kundsupport har uppdraget att ge arbetsgivare, arbetssökande och myndigheter en enhetlig, effektiv och kvalificerad service.
Enheten Kundsupport driver och tar ansvar för första linjens support inom ekonomi, omprövning, sanktionsärenden, växel och myndighetsutlämnande. Vi utför kundundersökningar samt hanterar och återkopplar inkomna kundsynpunkter. Kundsupport står för snabb, professionell direktservice via telefon och digitala kanaler samt ett kontinuerligt omhändertagande av kundinsikter.
Enheten har kontor i Östersund och Söderhamn med ett 90-tal anställda.
Vi rekryterar nu ett antal medarbetare för både tillsvidareanställning och visstidsanställning med placering i Söderhamn.
Rollen som Servicehandläggare och arbetsuppgifterna
Du kommer att ge service och stöd till kunder i hela landet via telefon och digitala kanaler. I arbetsuppgifterna ingår att aktivt möta och stödja kunden digitalt i syfte att kunden i framtiden självständigt ska kunna hantera Arbetsförmedlingens digitala självservicetjänster. Förekommande arbetsuppgifter är utlämnade av kunduppgifter till andra myndigheter, ekonomisupport, sanktions- och omprövningssupport samt bemanna växeln och utföra kundundersökningar.
För att trivas i tjänsten krävs det att du har god förmåga att både kunna arbeta självständigt och tillsammans med andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du trivs att arbeta i en schemastyrd verksamhet i kontaktcenter och drivs av att informera kunder samt guida dem i våra digitala tjänster. Du har lätt att anpassa dig till nya omständigheter samt har viljan och förmågan att lära nytt. Vid behov kan det förekomma andra arbetsuppgifter utifrån uppdraget som enheten har och därför läggs stor vikt vid flexibilitet.
Vi är en arbetsplats där vi stöttar varandra och hjälps åt att lösa frågor som uppstår. Du har alltid en kollega nära till hands när du behöver hjälp med något. Vårt ledarskap är nära och coachande och uppmuntrar till delaktighet, motivation och ansvarstagande. Vi främjar hälsa på arbetsplatsen och vill att du nyttjar ditt friskvårdsbidrag och friskvårdstimme.
Våra öppettider är vardagar kl. 8-16. Du jobbar efter schema och dina arbetstider är 8-16.30.
Kvalifikationer
Grundläggande krav för tjänsten är:
- godkänd gymnasieutbildning
- minst ett års arbetslivserfarenhet
- god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse
- god förmåga att kommunicera på engelska i tal
Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier.
Medarbetare på Arbetsförmedlingen:
- tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.
Övriga meriter
Det är meriterande om du har:
- minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet av arbete i Kontaktcenter eller som växeltelefonist och/eller receptionist
- erfarenhet av arbete med någon av Kundsupports tjänster inom Arbetsförmedlingen
Vårt erbjudande
Tjänsterna är såväl tillsvidareanställning på heltid, med sex månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten, samt visstidsanställningar med start enligt överenskommelse och längst till och med 2022-10-31.
Placeringsorten är Söderhamn.
Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag.
Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.
Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-12-06.
Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” där du kommer få svara på några urvalsfrågor. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven om utbildning och arbetslivserfarenhet i din ansökan.
På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - Arbetsförmedlingen (arbetsformedlingen.se)
Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.
Intervjuer kommer ske under vecka 50 och 51. Om du går vidare så vill vi ha
referenser att kontakta och vi behöver kontaktuppgifter till personer som är nåbara under december och januari.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.