OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Järfälla kommuns Servicecenter har funnits sedan 2010 och besvarar frågor om kommunens alla verksamhetsområden. Servicecentrets målsättning är att ge bästa möjliga service till Järfällaborna. Vi tar emot telefonsamtal, personliga möten och e-post från invånare, företag och besökare. Alla ärenden registreras i vårt ärendehanteringssystem. Nu behöver vi stärka upp med en serviceinriktade och noggrann servicehandläggare till svarsgruppen bygga-, bo- och miljö. Den perfekta tjänsten för dig som vill ha ett socialt jobb och som är intresserad av att jobba med bygg- och stadsmiljöfrågor.
Är det dig vi söker?
ARBETSUPPGIFTER
Som servicehandläggare arbetar du med att ge kvalificerad information, vägledning och rådgivning till kommunens invånare gällande de frågor som bygg-och miljöförvaltningen arbetar med. Du kommer att svara på diverse frågor inom bygg och miljö, allt ifrån kommunens planarbete, trafikfrågor, vatten och avlopp, bygglov, avfall och återvinning, samt allmänna frågor om Järfälla kommun. Ärendena loggar du i vårt ärendehanteringssystem.
Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:
- Representera kommunen och specifikt bygg- och miljöförvaltningen gentemot invånare i kommunen
- Arbeta som servicehandläggare i telefon, via mejl, chatt och Facebook
- Logga samtal och ärenden i ärendehanteringssystem
- Svara på allmänna frågor om Järfälla kommun
- Samarbeta och samverka med förvaltningens handläggare och avdelningar
- Delta i Servicecenters förbättringsarbete som består av utveckling av rutiner, kunskapsdatabas, överenskommelser med förvaltningen, m.m.
Vi kan erbjuda dig en härlig arbetsgrupp med bred kompetens och ett utvecklande arbete.
KVALIFIKATIONER
Du ska ha:
• Gymnasieutbildning
• Kunskaper om en kommuns struktur och beslutsvägar
• Tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete i kommun
• Vana att arbeta med datorer och informationssökning
• Förmåga att arbeta i IT-baserade verksamhetssystem samtidigt som du söker och hanterar information/data
• Erfarenhet av att handlägga ärenden inom bygg- och miljöförvaltningens verksamhetsområde, samhällsbyggnad och näringsliv
• Erfarenhet av arbete med verksamhetssystem EDP-Future, Jakarta, Bygg-R
• Erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystemet och telefonisystemet Artvise
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Goda IT-kunskaper
Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga drag. Vi vill att du delar vår ambition om att ständigt utveckla och förbättra. Du har en härlig can-do-inställning och ett stort intresse för service och att hjälpa andra. Du är väl medveten om verksamhetens mål och gör ditt bästa för att uppnå dessa. Du bidrar med energi och engagemang till verksamheten, och ger dig inte förrän arbetet är avslutat på ett bra sätt. Du är nyfiken av din natur och söker aktivt efter kunskap och information för att utveckla både dig själv och verksamheten. Har du ovanstående och ett genuint intresse för att hjälp människor? Då har vi en arbetsplats redo för dig!
ÖVRIGT
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/ledigajobb
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef "Stöd och omsorg" Yaël Edvardsson
Servicecenterchef Sara Lindgren
Rekryterare Frida Lönnbom
08-580 290 92
Tf. Gruppchef Åsa Otterbjörk
utbildningsansvarig Elena Buzakova
085809092
Gruppchef Jannika Hedberg
utbildningsansvarig Elena Buzakova
0858029092
Gruppchef Mia Hagman
Utbildningsansvarig Malin Nordh
0858029092