OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker för kunds räkning förstärkning av flera nya Servicehandläggare till en av de mest snabbast växande A-kassorna i Sverige!
I rollen som servicehandläggare hanterar du ärenden från deras medlemmar, vilket innebär att stötta och agera första kontakt i frågor gällande medlemskap och arbetslöshetsförsäkringen. Arbetsuppgifterna infattar att ge råd och vara stöd i ansökningsprocessen och ha kontakt med arbetsgivare och myndigheter. Egna beslutsområden inom försäkringen finns. I den här rollen är man första kontakten med medlemmen innan ärendet lämnas över till en handläggare
VEM ÄR DU
Avslutad gymnasial utbildning
Du har tidigare erfarenhet av servicerelaterat arbete.
Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och i skrift.
Van att arbeta i administrativa system
God kommunikationsvana.
Behärska ett tredje språk utöver det nordiska är meriterande.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från att ha arbetat som handläggare eller inom a-kassa sedan innan.
För att trivas i rollen motiveras du av att stötta och hjälpa människor. Du är serviceinriktad till sättet och du trivs när det är tempo i arbetet och kan arbeta med flera uppgifter parallellt.
Vi tror att du med din erfarenhet kan bidra till rättssäkerhet, likabehandling och att det blir så rätt som möjligt från början för medlemmarna. Vi vill att du är ansvarstagande, är beredd att ge det lilla extra och har en vilja att utvecklas hos oss. Vi ser också att du tycker det är viktigt att vara en bra arbetskamrat och vill bidra till en god arbetsmiljö.
ÖVRIGT
START: Omgående eller enligt överenskommelse
ANSTÄLLNINGSFORM: Heltid
ARBETSTIDER: Kontorstider
Detta är en konsultuthyrning på sex månader med stora chanser att överrekryteras. Som konsult via A-Hub omfattas du av ett kollektivavtal som ger dig avtalsvillkor och möjlighet att utveckla och skapa värdefulla kontakter för framtiden.