Servicehandläggare till Försäkringskassan, Stockholm

Servicehandläggare till Försäkringskassan, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Nu söker vi flera servicehandläggare till ett spännande uppdrag hos Försäkringskassan i Stockholm. Som servicehandläggare kommer du bland annat arbeta med att vägleda och guida medborgare via telefon kring frågor rörande självbetjäning och underhållsstöd. Vi söker dig med fullständig gymnasieutbildning och minst sex månaders arbetslivserfarenhet i liknande roll. Du kommunicerar också obehindrat på svenska och engelska och har goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt. Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning hos Randstad (med 6 månaders provanställning) där du får möjlighet att få inblick i, och arbeta med några av Sveriges viktigaste företag, myndigheter och offentliga arbetsgivare - och samtidigt vara en del av ett innovativt, framåtlutat och människoorienterat, globalt bolag på frammarsch. Vi ser fram emot din ansökan, redan idag!


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
På grund av ett ökat ärendeinflöde behöver Försäkringskassan tillfälligt förstärka avdelningen med ett antal servicehandläggare. Som servicehandläggare kommer du att möta medborgare via telefon, bland  annat ge allmän information om underhållsstöd som går att hitta på www.forsakringskassan.se, guida i självbetjäningstjänster och vid behov meddela handläggare via anteckningar i den sökandes ärende. Du får möjlighet till en bra introduktion vid start. 


Arbetet sker i första hand på Försäkringskassans kontor i Hägersten (LM Ericssons Väg 30). På grund av rådande omständigheter kan arbetet dock komma att behöva utföras på distans. 


Exempel på arbetsuppgifter är:
Ge allmän information till medborgare via telefon om underhållsstöd som går att hitta på www.forsakringskassan.se.
Guida medborgare via telefon i självbetjäningstjänster.
Vid behov meddela handläggare via anteckningar i den sökandes ärende. 


Arbetstider
Heltid, med start så snart som möjligt (preliminärt 1 mars 2022) och med en uppdragslängd på tre månader för detta uppdrag, med möjlighet till förlängning. Arbetstid kl. 07:45-16:15 inklusive lunch 30 min. 


Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning hos Randstad (med 6 månaders provanställning) där du får möjlighet att få inblick i, och arbeta med några av Sveriges viktigaste företag, myndigheter och offentliga arbetsgivare - och samtidigt vara en del av ett innovativt, engagerat, framåtlutat och människoorienterat, globalt bolag på frammarsch.

Kvalifikationer
Som servicehandläggare hos Försäkringskassan kommer du ha mycket kontakt med kunder via telefon och vi ser därför att du är serviceinriktad och trivs i en kommunikativ roll.
 
Här behöver du: 
Slutbetyg från gymnasium eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga (T.ex. Komvux, internationella studier eller godkänt prov utan betyg vid ansökan till universitet)
Minst 6 månaders erfarenhet från liknande arbete
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska,

För den här tjänsten krävs att du inte har någon anmärkning vid en kreditupplysning/UC- kontroll. 


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Vi ser fram emot din ansökan, senast 2022-02-18, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Emelie Cedergren, emelie.cedergren@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 10 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2022
  • Ansök senast: 18 februari 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Kredithandläggare till Marginalen!

Kredithandläggare till Marginalen!

28 november 2024

HR-handläggare

27 november 2024

27 november 2024

25 november 2024