Servicehandläggare till gruppen "Bygg-och stadsmiljö"

Arbetsbeskrivning

Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Inom femton år har kommunen vuxit från dagens c:a 80 000 invånare till minst 120 000. Då finns tunnelbana, pendeltåg och en komplett ny stad med restauranger, butiker, kultur och service i Barkarby.

Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på https://www.jarfalla.se/jobba-hos-oss.html.

En av våra kollegor kommer att vara föräldraledig under perioden augusti 2019 - augusti 2020. Därför söker vi just nu en serviceinriktad och noggrann person som kommer att förstärka svarsgruppen "Bygg- och stadsmiljö" under den här perioden.



ARBETSUPPGIFTER
Servicecenter har samma målsättning och uppdrag som Järfälla kommun: att ge bästa möjliga service till kommunens invånare. Vi svarar på frågor från invånare, företag och organisationer i telefonsamtal, via e-post och vid personliga möten. Alla ärenden registreras i vårt ärendehanteringssystem. Antalet ärenden varierar periodvis, men Servicecenters kvalitetsmål förblir desamma.

Som servicehandläggare arbetar du med att ge kvalificerad information, vägledning och rådgivning till kommunens invånare gällande de frågor som bygg-och miljöförvaltningen arbetar med. Du tar emot besök i Servicecenters besökslokal samt löser ärenden som inkommer via telefon och e-post. Du kommer att svara på diverse frågor inom bygg och miljö, allt ifrån kommunens planarbete, trafikfrågor, vatten och avlopp, bygglov, avfall och återvinning. Du kommer även ta emot felanmälan på kommunens fastigheter. Handläggarna på Servicecenter samarbetar med alla avdelningar på den uppdragsgivande förvaltningen, men den här tjänsten innebär särskilt kontaktansvar gentemot avdelningen "Park och gata".

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:

- Representera kommunen och specifikt bygg-och miljöförvaltningen gentemot medborgare i kommunen
- Arbeta i kommunens besökslokal: ta hand om besökare och deras ärenden, hantera post och paket, administrera nycklar och parkeringstillstånd, bedriva försäljning av presentartiklar, m.m.
- Arbeta som servicehandläggare i telefon
- Ta emot felanmälan, klagomål och synpunkter på kommunens fastigheter
- Handlägga ärenden om markupplåtelser
- Logga samtal och ärenden i ett ärendehanteringssystem
- Svara på allmänna frågor om Järfälla kommun
- Samarbeta och samverka med förvaltningens handläggare och avdelningar
- Delta i Servicecenters förbättringsarbete som består av utveckling av rutiner, kunskapsdatabas, överenskommelser med förvaltning

Vi kan erbjuda dig en härlig arbetsgrupp med bred kompetens inom bygg- och miljöfrågor och ett utvecklande arbete!

Vi planerar att hålla intervjuer för denna tjänst v. 19-21.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
- avslutad gymnasieutbildning
- tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete och/ eller arbete inom servicebranschen
- mycket bra kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- goda IT-kunskaper och vana att arbeta med datorer och informationssökning
- förmåga att samtidigt som du för ett samtal arbeta i IT-baserade verksamhetssystem, söka och hantera information och data.

Det är en väsentlig fördel om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med trafik- och transportfrågor, exempelvis från Transportstyrelsen, parkeringsbolag o.d.

Vi ser även gärna att du:
- har eftergymnasial utbildning
- har erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystem och telefonisystem såsom Callguide och Artvise.

Vi söker dig som är en stjärna på service och bemötande! Då du kommer att vara kommunens ansikte utåt är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör som visar omdöme i sitt professionella agerande. Du är en lösningsorienterad person som smittar alla med sitt engagemang och kan anpassa sig vid ändrade förutsättningar.

Har du ovanstående och ett genuint intresse för att hjälpa människor? Då har vi en arbetsplats redo för dig!

ÖVRIGT
När du söker tjänsten ber vi dig använda det standardiserade ansökningsformuläret som är kopplat till annonsen. Använd länken under rubriken "Ansökan".
Urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär. Vi ber dig därför fylla i formuläret så noggrant som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef "Stöd och omsorg" Yaël Edvardsson

Servicecenterchef Sara Lindgren

Rekryterare Frida Lönnbom
08-580 290 92
Tf. Gruppchef Åsa Otterbjörk

utbildningsansvarig Elena Buzakova
085809092
Gruppchef Jannika Hedberg

utbildningsansvarig Elena Buzakova
0858029092
Gruppchef Mia Hagman

Utbildningsansvarig Malin Nordh
0858029092

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Järfälla kommun, Servicecenter JÄRFÄLLA
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Arbete är förlagt mellan: 07:50-17:00 mån tors, 07:50-15:00 fre. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enl. ök., dock senast 1 september 2019. , upphör: 2020-08-31 .
  • Publicerat: 17 april 2019

Besöksadress

Vasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA
None

Postadress

Järfälla
JÄRFÄLLA, 17780

Liknande jobb


Koordinator till Almega i Göteborg

Koordinator till Almega i Göteborg

18 november 2024

14 november 2024

Arbetsmarknadshandläggare

Arbetsmarknadshandläggare

13 november 2024