Servicehandläggare till Hyresgästföreningen, vikariat

Servicehandläggare till Hyresgästföreningen, vikariat

Arbetsbeskrivning

Hyresgästföreningen är en medlemsorganisation som verkar för hyresgästers intressen och rättigheter. Vi har över en halv miljon medlemmar och den övergripande verksamhetsidén är att alla har rätt till en god bostad till en rimlig kostnad. Vi är en partipolitisk obunden och demokratiskt uppbyggd organisation. Hyresgästföreningen stödjer hyresgästen i ett hyresförhållande och drivs utan vinstintresse. 

Servicecenter är den första ingången vid kontakt med Hyresgästföreningen, och vi ger service till Hyresgästföreningens över en halv miljon medlemmar.

Vill du vara med och utveckla Hyresgästföreningens Servicecenter på medlemscenter i Örebro? Här jobbar ett tjugotal medarbetare, alla med ett stort engagemang för att vår service ska uppfylla medlemmarnas förväntningar. Vi söker dig som har erfarenhet av servicearbete i form av kundtjänst eller liknande. Arbetet kräver att du är serviceinriktad och att du har en god människokännedom. Du skall kunna arbeta självständigt men också kunna samarbeta. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet för tjänsten.

Vi söker nu en vikarie till Servicecenters medlemscenter med startdatum snarast möjligt. Vikariatet sträcker sig till och med december 2024. Tjänsten är på 100%, 37,5h/vecka. Våra arbetstider är förlagda till kontorstider på vardagar.

Uppdraget

Medlemscenter tar hand om allt som har med medlemskapet att göra;


• Du ansvarar för första kontakten in i föreningen per telefon och e-post
• Du levererar service till föreningens medlemmar samt blivande medlemmar utifrån medlemmens behov
• Du besvarar frågor som rör det enskilda boendet. Det kan bland annat gälla frågor om hyresförhandlingar, byte av lägenheter, andrahandsuthyrning, ombyggnad, och reparationer.
• Du handhar alla former av frågor som rör medlemskapet.

Vår huvudsakliga arbetsuppgift är att ha telefonkontakt med medlemmar i dessa frågor, men vi har även kontakt med våra medlemmar via mejl. Vi har fastställda mål, rutiner och mallar att följa.

Din bakgrund

Kvalifikationer:


• Du är flexibel och har god förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt.
• Du trivs med att arbeta i grupp där alla tar gemensamt ansvar och tycker det är roligt att hjälpa våra medlemmar.
• Du är lugn, stabil och kontrollerad i stressade situationer
• Du arbetar bra med komplexa frågor och löser komplicerade problem
• Du är kvalitetsmedveten och noggrann.
• Du är en van datoranvändare och har kunskaper i Officepaketet.

Meriterande


• Du har tidigare erfarenhet av telefoni som ditt främsta arbetsverktyg.
• Du har tidigare erfarenhet av serviceyrke och/eller försäljning.
• Du har erfarenhet från föreningsarbete och kännedom om bostadssektorn
• Du har juridisk översiktskurs eller motsvarande
• Fler språkkunskaper utöver svenska och engelska

Dina egenskaper

Arbetet kräver att du är serviceinriktad, har en god människokännedom och är skicklig att kommunicera. Du är flexibel och kan arbeta självständigt men gillar att samarbeta.

Att arbeta hos oss

Mångfald och en humanistisk grundsyn är viktiga värden i vår organisation och en självklarhet för oss alla som arbetar här. Hos oss möts du av engagerade och trevliga kollegor och kommer till en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter och bra anställningsvillkor. Vi har tex kollektivavtal och friskvårdsbidrag. Hos oss är varje medarbetare viktig för hyresgästerna varje dag. Vid några tillfällen per år skapar vi extra energi och engagemang genom att arbeta tillsammans med samma fokusfråga oavsett vilken roll vi har till vardags. Då pratar vi med hyresgästerna om exempelvis tryggheten i kvarteret. På vår webbplats kan du läsa mer.

Välkommen med din ansökan redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas under våren. Har du frågor är du varmt välkommen att ringa gruppchef Andréa Smedberg, telefon 010-45 911 33, eller mejla tillförordnad gruppchef Amanda Ölmbro, 079-143 62 29. Våra fackliga representanter är Josefin Moback för SACO, telefon 010-45 911 43, och Björn Johansson för Handels, telefon 010-45 926 24.

Hyresgästföreningen är en modern och stark folkrörelse med över en halv miljon medlemmar, 9 000 förtroendevalda och 850 anställda över hela Sverige. Vi driver bostadsfrågor i både stort och smått - allt från omfattande lagförändringar till den lilla lekplatsen på gården som behöver rustas upp. Vi arbetar för ett samhälle där alla ska ha rätt att bo, råd att bo och ha inflytande över sitt boende. På det sättet deltar vi i samhällsutvecklingen, driver på och tar ansvar för den. Hos oss får du möjlighet att vara med och påverka!

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Wennergren
+46 8-41025282

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hyresgästföreningen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 april 2024
  • Ansök senast: 12 juni 2024

Besöksadress

Box 301 58102 Linköping
None

Postadress

Box 7514
Stockholm, 10392

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024