OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 350 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.
Arbetsplatsbeskrivning
Kontaktcenter Stockholm skall ge information och vägledning i frågor som rör stora delar av stadens verksamhet.
Vi ska göra det lättare att vara stockholmare. Vårt mål är att lösa de flesta ärendena vid första kontakten och att minst 90 procent av stockholmarna ska vara nöjda med service och bemötande. Vi strävar efter att ha hög tillgänglighet och vill med ett genuint engagemang bidra till att Stockholms invånare ska få svar på sina frågor.
På kontaktcenter arbetar ca 70 medarbetare i de fyra enheterna Äldre direkt, Stöd och Omsorg, Barnoch Ungdom samt Tekniska frågor. Under 2016 hanterade vi ca 402 000 ärenden. I 85 % av dessa skedde kontakten genom telefonsamtal.
Några servicehandläggare beskriver sitt arbete så här: ”- ett varierande och utvecklande jobb”, ”- vi är ett glatt team som hjälps åt och har kul på jobbet ”.
Kontaktcenter vann Stockholms stads kvalitetsutmärkelse 2015. Här kan du läsa mera:
http://www.stockholm.se/OmStockholm/Kvalitetsarbetet/Kvalitetsutmarkelsen1/Tidigare-vinnare-och-nominerade/Vinnare-av-kvalitetsutmarkelsen-2015/
Verksamheten finns i fräscha kontorslandskap i Husby centrum och kommer i början av andra kvartalet 2018 att flytta till nyrenoverade lokaler vid Globenområdet för att sitta nära de övriga verksamhetsområdena på Serviceförvaltningen.
Till enheten Barn och Ungdom söker vi nu servicehandläggare som har ett stort samhällsengagemang och som vill leverera hög service till Stockholms stads medborgare.
Arbetsbeskrivning
Som servicehandläggare är du schemalagd i det dagliga arbetet som i huvudsak sker i telefon. Övrig administration som t ex e-post och andra inkommande ärenden/ansökningar ingår också i arbetsuppgifterna. Alla ärenden registreras i ett ärendehanteringssystem. Som servicehandläggare är du expert på att ge korrekt information och vägledning i den mängd frågor som medborgarna ställer. Du arbetar självständigt, ofta i högt tempo, med dina ärenden och tillhör en arbetsgrupp som stöttar varandra. Gruppen består av medarbetare som drivs av att göra skillnad för medborgarna och samtidigt månar om hög trivsel på arbetet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- erfarenhet av att arbeta med kundservice
- erfarenhet av att arbeta med skol- och/eller förskolefrågor
- erfarenhet av att använda IT och vana att söka information via webben
- goda kunskaper i svenska och engelska såväl muntligt som skriftligt
Meriterande är:
- erfarenhet av telefonsupport
- erfarenhet av handläggning i BoSko
- språkkunskaper i finska, somaliska och arabiska
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du ska ha en mycket välutvecklad servicekänsla och en god vilja att med hög tillgänglighet lösa inkommande frågor. Som person är du lugn och kontrollerad i stressiga situationer. Din kommunikation är tydlig och du säkerställer att informationen når fram. Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar själv ditt arbete. På ett flexibelt sätt kan du tänka om, ge förslag till förbättringar och se möjligheter i förändringar. Du är positiv och lägger ner tid, energi och engagemang i ditt arbete.
Varmt välkommen med din ansökan!
Övrigt
Serviceförvaltningen erbjuder friskvård på arbetstid som till exempel träning och massage.
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Åsander, HR-konsult
08-508 11 519, eva.asander@stockholm.se
Anette Wickström, enhetschef
anette.wickstrom@stockholm.se
Jenny Lins, HR-konsult
0850811729
Nadia Dala, Enhetschef Stöd och Omsorg
08-50811590
Jenny Lins, HR-konsult
0850811729
André Isaksson, Enhetschef Äldre direkt
0850811599
Jenny Lins, HR-konsult
08-508 117 29
Mariann Hellström, Avdelningschef
08-508 11 930
Marie Havdrup, Enhetschef
marie.havdrup@stockholm.se
Linda Gustavsson, HR-konsult
linda.hr.gustavsson@stockholm.se