OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I kommunhuset i Skogsbo är Värmdö kommuns kontaktcenter lokaliserat. Vi är Värmdö kommuns ansikte utåt och ger service till kunder över telefon och i personliga besök. Arbetet med att guida, vägleda och informera i ärenden kopplade till våra olika verksamheter har varit och är mycket olika allt beroende på tid på året, vad som är aktuellt i kommunen och vad som händer övrigt i samhället.
Som vårt ansikte utåt och som navet internt mellan de olika verksamheterna, har du som servicehandläggare det utmanande, roliga och utvecklande uppgiften att vara den första och inledande kontakten kunden har med kommunen. Det ger dig möjligheten att skapa en känsla av tillit och förtroende och en upplevelse av engagemang och kvalitet för kunden i kontakten med oss.
Att arbeta som servicehandläggare i Värmdö ger dig möjligheten att få utlopp för din serviceådra och ditt engagemang, för alla typer av ärenden och alla olika kunder som kommunen har. Det gör att ingen dag är den andra lik och du ställs hela tiden inför nya utmaningar i de frågor och ärenden som kommer till kontaktcenter. I och med detta får du även utlopp för din kreativitet och initiativförmåga i den konstant pågående utvecklingen utav den dagliga serviceverksamheten. Men din handlingskraft och din nyfikenhet kommer du bidra till utvecklingen genom goda samarbeten med våra övriga verksamheter. Du har också förmånen att få arbeta med ett engagerat team där du får bidra med din flexibilitet, ansvarstagande och positiva laganda. Din sociala sida och din gedigna känsla för service är grundläggande i möten och i samtalen med våra kunder.
Kontaktcenter fortsätter att utveckla och förbättra servicen och söker nu medarbetare för timanställningar som kan arbeta extra vid behov. Under upplärningsperioden ser vi att du har möjlighet att arbeta lite mer intensivt. Önskvärt är att du har möjlighet att arbeta under de kvällar då kommunfullmäktige sammanträder, vilket innebär senare kvällsarbete ca en gång per månad. Vi vill också att du kan arbeta större delen av semesterperioden i sommaren. Berätta gärna i din ansökan hur du har möjlighet att arbeta.
Rollen som Servicehandläggare innebär att du är kommunens ansikte utåt och bemöter medborgare och kunder på ett trevligt och professionellt sätt. Du ger service och vägledning via telefon, besök, e-post och övriga e-tjänster som kommunen erbjuder. Kontaktcenter har som mål att ge bästa möjliga service till alla som söker kontakt med kommunen via kontaktcenter. Rollen ställer stora krav på samarbete och att samverka med förvaltningarnas handläggare och avdelningar och att representera kommunen gentemot dess kunder.
Vi söker dig som har erfarenhet av service och kunskaper i informationssökning. Du bör ha erfarenhet av att arbeta med service inom kommersiell eller offentlig miljö. Kanske studerar du idag på högskola/universitet med inriktning mot service, information, utbildning, samhällsplanering eller sociala frågor.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi letar efter dig som tycker samarbete och delaktighet är viktigt för att nå framgång och som ser möjligheter och inte svårigheter när nya utmaningar dyker upp. Du ges tillfälle att skaffa dig värdefull erfarenhet och kunskap om kommunens verksamhet. Vi ser att du behärskar det svenska och engelska språket i tal såväl som skrift.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.
Anställningarna är vid behov under 2017 med timlön. Tillträde efter överenskommelse.
I Värmdö kommun arbetar vi aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar därför rökfri arbetstid.
Ansökan
Du söker tjänsten via vårt webbaserade rekryteringsverktyg. Klicka på "sök tjänst" nedan och följ sedan instruktionerna. Välkommen med din ansökan senast den 5 februari 2017. Intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningsperioden har gått ut.
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta enhetschef Cecilia Josefsson Hall på telefon 08-570 473 70 eller via kontaktcenter på 08-570 470 00.
Fackliga kontakter når du via kontaktcenter på, 08 - 570 470 00.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.