Servicehandläggare till kontaktcenter på Täby kommun

Servicehandläggare till kontaktcenter på Täby kommun

Arbetsbeskrivning

Brinner du för service och vill vara med på Täby kommuns spännande serviceresa? Vill du stötta, hjälpa och vägleda medmänniskor med utgångspunkt från frågeområdena äldreomsorg, hemtjänst, funktionsnedsättning och i att ge stöd till familjer, barn och unga? Då kan du vara personen vi söker.

Förutom ett intressant, utmanande och meningsfullt arbete erbjuder vi också en arbetsplats med en positiv anda samt service och bemötande i fokus. Under våren 2017 flyttade Täby kommun till det nybyggda kommunhuset, här får du arbeta i fräscha och ljusa lokaler med ett modernt och ändamålsenligt arbetssätt. Kommunhuset ligger i nära anslutning till Täby centrum med goda kommunikationer samt ett stort utbud av restauranger och butiker. På vår hemsida kan du läsa mer om våra förmåner och hur det är att arbeta i Täby kommun. Intervjuer och urval sker löpande så sök gärna redan idag.


Om tjänsten
Kontaktcenter på Täby kommun består idag av 20 anställda. Utöver enhetschef har två gruppledare arbetsledningsansvaret för den operativa driften. Kontaktcenters uppdrag är att informera, hjälpa och vägleda invånare, företag och besökare som är i kontakt med kommunen. Kontakterna sker via telefon, besök i receptionen, e-post, webb och app. Enheten har också i uppdrag att driva serviceutvecklingsarbetet tillsammans med verksamheterna på kommunen.

Alla våra servicehandläggare i teamet och på enheten arbetar tätt tillsammans för att lösa så många av de inkommande ärendena som möjligt, och för att skapa hög tillgänglighet och god service för kommunens alla invånare. För att utföra uppdraget använder du många olika IT-system. Du får kontinuerligt vara med och forma och ta till dig nya arbetssätt, uppgifter och lösningar, vilket innebär att du hela tiden utvecklas och håller dig uppdaterad på nyheter inom kommunen. Dialog och samarbete med de interna verksamheterna är en viktig och naturlig del i jobbet. Det är tillsammans vi kan utveckla den kommunala servicen.


Vem är du?
• Du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom en kundorienterad serviceverksamhet, såsom ett kontaktcenter, en kundtjänst eller liknande servicearbete där ditt främsta arbetsverktyg är telefon och mail.
• Du har kunskap och/eller arbetserfarenhet från något eller flera av frågeområdena äldreomsorg, hemtjänst, funktionsnedsättning, stöd till familjer, barn och unga.
• Du har en genomförd gymnasieutbildning.
• Du ha en god förmåga att kommunicera både på svenska och engelska i tal och skrift.
• Du har goda IT-kunskaper

Meriterande
• Erfarenhet av att arbeta inom kommunal eller offentlig verksamhet.
• Fler språkkunskaper utöver svenska och engelska.
• Eftergymnasial utbildning med inriktning mot social omsorg, service eller administration.

Vi tror att du är en positiv, stresstålig, lösningsfokuserad lagspelare som tycker om att ta ansvar. Du är prestigelös, nyfiken och drivs av att hitta nya smarta lösningar för att skapa en snabbare och smidigare service för kommunens invånare. Du har en naturlig förmåga att tolka andras behov och anpassar ditt sätt att kommunicera utifrån situation och den person du möter.
Vi kommer att lägga stort vikt vid personlig lämplighet när vi tillsätter tjänsterna.


Om verksamheten
Täby är en av Sveriges mest välskötta kommuner med stor valfrihet, välfärdstjänster av hög kvalitet, attraktivt näringslivsklimat och stabil ekonomi. Skolorna i kommunen uppvisar toppresultat, förskolorna erbjuder en trygg och stimulerande miljö och vid kommunens äldreboenden är nöjdheten stor. Läget är attraktivt med närhet till både Stockholm och Arlanda, samtidigt som tillgången till skog, hav och strövområden ger möjlighet till naturupplevelser och rekreation.
Täby utvecklas med nya attraktiva och trygga miljöer och genom att befintliga områden vidareutvecklas – hållbart, med omsorg om kulturarv och där större sammanhängande grönområden värnas. Halva Täby ska vara grönt och hela Täby hållbart. Trafik och infrastruktur ska fungera i vardagen och utvecklas för framtiden. På kommunledningskontoret finns de centrala ledningsresurserna och det administrativa stödet till kommunens verksamhetsområden som till exempel ekonomi, utredning, HR och kommunikation. Vi samordnar och driver övergripande utveckling och ansvarar för strategier, riktlinjer och verktyg.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 december 2022
  • Ansök senast: 8 januari 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024