Servicehandläggare till Kontaktcenter (skolfrågor och sociala frågor)

Servicehandläggare till Kontaktcenter (skolfrågor och sociala frågor)

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.



Enheten för skolfrågor

På enheten för skolfrågor hjälper vi Stockholms stads invånare genom att svara på frågor om stadens verksamheter inom skolområdet via telefon och mejl.

Vårt mål är att lösa de flesta ärendena vid första kontakten. Vi strävar efter att ha hög tillgänglighet och ett gott bemötande där Stockholms invånare ska få svar på sina frågor. Vi ger service och informerar och vägleder i frågor som rör Stadens förskole och skol verksamhet, kollo, kulturskolan samt skolplattformen för vårdnadshavare och stadens alla e-tjänster. Vi är ca 24 servicehandläggare och du rapporterar till enhetschef Nadia Dala.

Till enheten för Skolfrågor söker vi nu två servicehandläggare till oss på en allmän visstidsanställning med tillträde snarast och med möjlighet till förlängning. Den ena tjänsten sträcker sig till september 2022 och den andra till mars 2023.

 

Enheten för sociala frågor

På enheten för sociala frågor informerar, vägleder och administrerar vi ärenden inom svarsgrupperna Äldre direkt, Funktionsnedsättning och Överförmyndarfrågor. Vi riktar oss både till de berörda och till deras anhöriga. Vi har även kontakt med myndigheter och andra intressenter som god man och förvaltare. Vi är ca 25 servicehandläggare och du rapporterar till enhetschef Susanne Schenström.

Till enheten för Sociala frågor söker vi en servicehandläggare för tillsvidareanställning. Vi söker också två servicehandläggare till enheten på en allmän visstidsanställning som sträcker sig till och med september 2022 med möjlighet till förlängning. Samtliga tjänster är med tillträde snarast.

 

Din roll som servicehandläggare

Som servicehandläggare kommer du vara expert på att i väl avvägda samtal ge korrekt information och vägledning inom enhetens verksamhetsområden. Du arbetar självständigt med dina ärenden och drivs av att göra skillnad för invånare där kvalitet och effektivitet går hand i hand. Arbetet som servicehandläggare innebär att ge service i huvudsak via telefon men även via e-post. Vid detaljerade sakfrågor stöttar våra sakkunniga svarsgruppsspecialister dig. Arbetet innebär även att registrera samtliga, till Kontaktcenter, inkommande ärenden i ett ärendesystem.

Vi arbetar parallellt i fem verksamhetssystem: Artvise, Call guide (Telia ACE), BER (Barn-och elevregistret), KIR (kommun och invånarregistret), Paraplyet stadens Sociala system och Teleopti (arbetsscheman, byta arbetspass etc.).

Det dagliga arbetet sker enligt schemalagd arbetstid med satta tider för möten, telefontider, hantering av inkommande epost, lästider och raster

 

Din kompetens och erfarenhet

 Vi söker dig som:

- Har avslutad gymnasieexamen.
- Har något års arbetslivserfarenhet av att besvara inkommande samtal och mejl inom kundtjänst och servicedesk.
- Kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift.
- Har goda generella datorkunskaper och är van att söka information via webben och i olika verksamhetssystem.

Det är meriterande om du har:

- Relevant eftergymnasial utbildning, gärna lärar-förskollärar-fritidspedagogexamen eller juridik, socionom eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig.
- Har erfarenhet av arbete inom kommunal eller statlig kundtjänst eller servicedesk.
- Erfarenhet av arbete inom skolverksamhet eller inom sociala frågor.

 

Som person är du självgående, tar ansvar för dina ärenden. Du drivs av att göra skillnad för invånare där kvalitet och effektivitet går hand i hand. Vi ser att du är serviceinriktad och pedagogisk där du snabbt identifierar invånarens behov i samtal eller mejl. Du tycker om att hjälpa andra och är mån om att i varje möte visa respekt och ge ett gott bemötande. Vidare är du strukturerad och har lätt för att prioritera i arbetet, hantera olika svarsgrupper och förstår vikten av punktlighet i en schemalagd verksamhet. Som servicehandläggare är det betydelsefullt att vara flexibel och anpassa dig utifrån vad situationer kräver. Det kan vara att under samtal växla mellan olika verksamhetssystem, samtal som mynnar ut i flera separata frågeställningar, eller att anpassa dig till snabba förändringar i schemaläggning.

 

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid ovan nämnda kompetenser, personlig lämplighet och engagemang för tjänsten.

Vad erbjuder vi?

Du kommer till en arbetsplats där det alltid händer saker och du kommer vara ett viktigt stöd i att se till att det dagliga arbetet flyter på som det ska. Hos oss startar din anställning med att du deltar i lärarledda utbildningar och tilldelas handledare som kontaktpersoner.

Beroende på din utbildning och erfarenhet finns det stora möjligheter att utvecklas och lära sig fler svarsgrupper inom avdelningens andra områden. Kontaktcenter planerar även för ett aktivitetsbaserat arbetssätt framöver kombinerat med fortsatt flexibelt hemarbete.

Läs gärna mer om våra förmåner https://jobba.stockholm/formaner/. 

Vi hoppas tjänsterna väckt ditt intresse. Varmt välkommen med din ansökan!

 

Övrigt

I samband med din ansökan får du svara på ett antal frågor som var avgörande för vårt fortsatta urvalsarbete för den här specifika tjänsten.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.







Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Åsander, HR-konsult
08-508 11 519, eva.asander@stockholm.se
Anette Wickström, enhetschef
anette.wickstrom@stockholm.se
Jenny Lins, HR-konsult
0850811729
Nadia Dala, Enhetschef Stöd och Omsorg
08-50811590
Jenny Lins, HR-konsult
0850811729
André Isaksson, Enhetschef Äldre direkt
0850811599
Jenny Lins, HR-konsult
08-508 117 29
Mariann Hellström, Avdelningschef
08-508 11 930
Marie Havdrup, Enhetschef
marie.havdrup@stockholm.se
Linda Gustavsson, HR-konsult
linda.hr.gustavsson@stockholm.se

Sammanfattning

Besöksadress

Palmfeltsvägen 5
None

Postadress

Palmfeltsvägen 5
Stockholm, 12107

Liknande jobb


Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024

20 november 2024