OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.
Drivs du av att hjälpa andra, är serviceinriktad och vill ha trevliga kollegor med hög kompetens? I så fall kan du vara rätt person för Kontaktcenter Stockholm.
Nu söker vi på enheten för skolfrågor två nya kollegor.
På Kontaktcenter hjälper vi Stockholms stads invånare med information och vägledning genom att svara på frågor om stadens verksamheter inom skolområdet, sociala frågor och samhällsbyggnadsfrågor. Vårt mål är att lösa de flesta ärendena vid första kontakten. Vi strävar efter att ha hög tillgänglighet och ett gott bemötande. Du anställs på Kontaktcenter Stockholm och därefter kommer du att arbeta på enheten för skolfrågor
På enheten för skolfrågor hjälper vi Stockholms stads invånare genom att svara på frågor om stadens verksamheter inom skolområdet via telefon och mail. Vi ger service och informerar och vägleder i frågor som rör Stadens förskole och skol verksamhet, kollo, kulturskolan samt skolplattformen för vårdnadshavare och stadens alla e-tjänster. Vi är ca 24 servicehandläggare och du rapporterar till enhetschef Nadia Dala.
Till enheten för Skolfrågor söker vi nu två servicehandläggare. En person till en tillsvidareanställning samt en person till ett vikariat (1 år).
Din roll som servicehandläggare
Som servicehandläggare kommer du vara expert på att i väl avvägda samtal och ge korrekt information och vägledning inom enhetens verksamhetsområden. Du arbetar självständigt med dina ärenden och drivs av att göra skillnad för invånare där kvalitet och effektivitet går hand i hand. Arbetet som servicehandläggare innebär att ge service i huvudsak via telefon men även via e-post. Vid detaljerade sakfrågor stöttar våra sakkunniga svarsgruppsspecialister dig. Arbetet innebär även att registrera inkommande ärenden i ett ärendesystem.
Vi arbetar parallellt i fem verksamhetssystem: Artvise, Call guide (Telia ACE), BER (Barn-och elevregistret), KIR (kommun och invånarregistret) och Teleopti (arbetsscheman, byta arbetspass etc.).
Det dagliga arbetet sker enligt schemalagd arbetstid med satta tider för möten, telefontider, hantering av inkommande epost, lästider och raster
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har:
- avslutad gymnasieexamen
- minst ett års arbetslivserfarenhet av att besvara inkommande samtal och mejl inom kundtjänst och servicedesk
- goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
- goda generella datorkunskaper och är van att söka information via webben och i olika verksamhetssystem.
Det är meriterande om du har:
- relevant eftergymnasial utbildning, gärna lärar-förskollärar-fritidspedagogexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- erfarenhet av arbete inom kommunal eller statlig kundtjänst eller servicedesk
- erfarenhet av arbete inom skolverksamhet.
Som person är du självgående, tar ansvar för dina egna ärenden. Vi ser att du är serviceinriktad och pedagogisk där du snabbt identifierar invånarens behov i samtal eller mail. Du är mån om att i varje möte visa respekt och ge ett gott bemötande. Vidare är du strukturerad och har lätt för att prioritera, och hantera olika svarsgrupper och förstår vikten av punktlighet i en schemalagd verksamhet. Som servicehandläggare behöver du vara flexibel och anpassa dig utifrån vad situationer kräver. Det kan vara att under samtal växla mellan olika verksamhetssystem, samtal som mynnar ut i flera separata frågeställningar, eller att anpassa dig till snabba förändringar i schemaläggning.
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid ovan nämnda kompetenser, personlig lämplighet och engagemang för tjänsten.
Hej från din blivande chef
Hej! Nadia heter jag och det är jag som kommer bli din chef! Som chef ger jag mina medarbetare utrymme för eget ansvar och utveckling. I gengäld önskar jag flexibla och ansvarsfulla medarbetare. Jag har ett coachande ledarskap där jag tror att varje medarbetare har något unikt att bidra med.
Varmt välkommen att söka tjänsten som servicehandläggare hos oss!
Vad erbjuder vi?
Du kommer till en arbetsplats där det alltid händer saker och du kommer vara ett viktigt stöd i att se till att det dagliga arbetet flyter på som det ska. Hos oss startar din anställning med att du deltar i lärarledda utbildningar och tilldelas handledare som kontaktpersoner.
Beroende på din utbildning och erfarenhet finns det stora möjligheter att utvecklas och lära sig fler svarsgrupper inom avdelningens andra områden. Kontaktcenter kommer att arbeta aktivitetsbaserat från sommaren, där vi jobbar både från kontoret och hemifrån.
Läs gärna mer om våra förmåner https://jobba.stockholm/formaner/.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.