Servicehandläggare till Kontaktcenter Stockholm, enheten för skolfrågor

Servicehandläggare till Kontaktcenter Stockholm, enheten för skolfrågor

Arbetsbeskrivning

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Drivs du av att hjälpa andra, är serviceinriktad och vill ha trevliga kollegor med hög kompetens? I
så fall kan du vara rätt person för Kontaktcenter Stockholm.

Nu söker vi på enheten för skolfrågor en ny kollega till ett föräldravikariat på minst 1 år. 

På Kontaktcenter hjälper vi Stockholms stads invånare med information och vägledning genom att svara på frågor om stadens verksamheter inom skolområdet, sociala frågor och samhällsbyggnadsfrågor. Vårt mål är att lösa de flesta ärendena vid första kontakten. Vi strävar efter att ha hög tillgänglighet och ett gott bemötande. 

På enheten för skolfrågor hjälper vi Stockholms stads invånare genom att svara på frågor om stadens verksamheter inom skolområdet via telefon och e-post. Vi ger service, informerar och vägleder i frågor som rör stadens förskole- och skolverksamhet, kollo, kulturskolan samt skolplattformen och e-tjänster för vårdnadshavare. Vi är cirka 24 servicehandläggare och rapporterar till enhetschef Nadia Dala.

Hej från din blivande chef
Hej! Nadia heter jag och det är jag som kommer bli din chef! Som chef ger jag mina medarbetare
utrymme för eget ansvar och utveckling. I gengäld önskar jag flexibla och ansvarsfulla medarbetare. Jag har ett coachande ledarskap där jag tror att varje medarbetare har något unikt att bidra med.

Varmt välkommen att söka tjänsten som servicehandläggare hos oss!

Vad erbjuder vi?
Du kommer till en arbetsplats där det alltid händer saker och du kommer vara ett viktigt stöd i att se till att det dagliga arbetet flyter på som det ska. Hos oss startar din anställning med en gedigen introduktion, utbildning och du får också en handledare. Kontaktcenter arbetar i ett aktivitetsbaserat kontorslandskap och vi har möjlighet att jobba både från kontoret och hemifrån.

Din roll 
Som servicehandläggare kommer du vara expert på att i väl avvägda samtal ge korrekt information och vägledning inom skolfrågor. Du arbetar självständigt med dina ärenden och drivs av att göra skillnad för invånare där kvalitet och effektivitet går hand i hand. Arbetet innebär att ge service i huvudsak via telefon men även via e-post. Vid detaljerade sakfrågor stöttar våra sakkunniga svarsgruppsspecialister dig.

Arbetet innebär även att registrera inkommande ärenden i ett ärendesystem. Vi arbetar parallellt i fem verksamhetssystem: Artvise, Call guide (Telia ACE), BER (Barn-och elevregistret), KIR (kommun och invånarregistret) och Teleopti (arbetsscheman, byta arbetspass etc.).

Det dagliga arbetet sker enligt schemalagd arbetstid med bestämda tider för möten, telefontider, hantering av inkommande e-post, lästider och raster.

Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har:
• avslutad gymnasieexamen
• minst ett års aktuell arbetslivserfarenhet av att besvara samtal och e-post inom kundtjänst och servicedesk
• goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• goda generella datorkunskaper och är van att söka information via webben och i olika
verksamhetssystem.

Det är meriterande om du har
• relevant eftergymnasial utbildning, gärna lärar-förskollärar-fritidspedagogexamen eller annan
utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• erfarenhet av arbete inom kommunal eller statlig kundtjänst eller servicedesk
• erfarenhet av verksamhetssystemen som nämns i annonsen
• erfarenhet av arbete inom förskole- och/eller skolverksamhet.

Som person är du självgående och tar ansvar för dina ärenden. Du är serviceinriktad och pedagogisk där du snabbt identifierar invånarens behov i samtal eller e-post. Du är mån om att i varje möte visa respekt och ge ett gott bemötande. Vidare är du strukturerad och har lätt för att prioritera och förstår vikten av punktlighet i en schemalagd verksamhet. Som servicehandläggare behöver du vara flexibel och anpassa dig utifrån vad situationen kräver. Det kan till exempel vara att under samtal växla mellan olika verksamhetssystem, hantera samtal som mynnar ut i flera separata frågeställningar eller att anpassa dig till snabba förändringar i schemaläggning.

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid ovan nämnda kompetenser, personlig lämplighet och
engagemang för tjänsten.

Välkommen med din ansökan! Intervjuer kan ske löpande.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.



Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.



Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Sammanfattning

Liknande jobb


Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024

20 november 2024