OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.
Vill du bidra med att göra skillnad för Stockholm Stads invånare? Nu söker vi på Kontaktcenter, enheten för sociala frågor en vikarie samt en person till visstidsanställning.
På Kontaktcenter hjälper vi Stockholms stads invånare med information och vägledning genom att svara på frågor om stadens verksamheter inom sociala frågor, skolområdet och samhällsbyggnadsfrågor. Vårt mål är att lösa de flesta ärendena vid första kontakten. Vi strävar efter att ha hög tillgänglighet och ett gott bemötande.
Du anställs på Kontaktcenter Stockholm och därefter kommer du att arbeta på enheten för sociala frågor. Inom enheten för sociala frågor arbetar vi med funktionsnedsättning, äldreomsorg och överförmyndarfrågor.
Din roll som servicehandläggare
Som servicehandläggare kommer du vara expert på att i väl avvägda samtal ge korrekt information och vägledning inom enhetens verksamhetsområden. Du arbetar självständigt med dina ärenden och drivs av att göra skillnad för invånare där kvalitet och effektivitet går hand i hand. Arbetet som servicehandläggare innebär att ge service i huvudsak via telefon, men även via e-post. Vid detaljerade frågor stöttar våra sakkunniga svarsgruppsspecialister dig. Arbetet innebär även att registrera, till Kontaktcenter, samtliga inkommande ärenden i ett ärendehanteringssystem.
Vi arbetar parallellt i flera verksamhetssystem exempelvis Artvise, Call guide (Telia ACE), Paraplyet stadens Sociala system, Wärna och Teleopti (arbetsscheman, byta arbetspass etc.).
Det dagliga arbetet sker enligt schemalagd arbetstid med fastställda tider för möten, telefontider, hantering av inkommande epost, lästider och raster.
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som:
- har avslutad gymnasieexamen har något års arbetslivserfarenhet av att besvara inkommande samtal och mejl inom kundtjänst och servicedesk
- kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift
- har goda generella datorkunskaper och är van att söka information via webben och i olika verksamhetssystem
- du ska vara snabb på att skriva på datorn samtidigt som du har en dialog med någon i telefon.
Det är meriterande om du har:
- avklarad högskoleutbildning inom juridik, statsvetenskap, socionom eller annan utbildning som vi bedömer som likvärdig
- har erfarenhet av arbete inom kommunal eller statlig kundtjänst eller servicedesk
- erfarenhet av arbete inom sociala frågor i offentlig sektor talar något av minoritetsspråken.
Vid rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och följande kompetenser: Som person är du självgående och tar ansvar för dina ärenden. Vi ser att du är serviceinriktad och pedagogisk där du snabbt identifierar invånarens behov. Du tycker om att hjälpa andra och är mån om att i varje möte visa respekt och ge ett gott bemötande. Vidare är du strukturerad och har lätt för att prioritera i arbetet, hantera olika svarsgrupper och förstår vikten av punktlighet i en schemalagd verksamhet. Som servicehandläggare är det betydelsefullt att vara flexibel, stabil, stresstålig och anpassa dig till vad situationen kräver. Det kan vara att under samtal växla mellan olika verksamhetssystem, samtal som mynnar ut i flera separata frågeställningar, eller att anpassa dig till snabba förändringar i schemaläggning.
Vad erbjuder vi?
Du kommer till en arbetsplats där det alltid händer saker och du kommer vara ett viktigt stöd i att se till att det dagliga arbetet flyter på som det ska. Hos oss startar din anställning med att du deltar i lärarledda och webb baserade utbildningar.
Beroende på din utbildning och erfarenhet finns det stora möjligheter att utvecklas och lära sig fler svarsgrupper inom avdelningens andra områden. Kontaktcenter planerar även för ett aktivitetsbaserat arbetssätt framöver kombinerat med fortsatt flexibelt hemarbete.
Läs gärna mer om våra förmåner https://jobba.stockholm/formaner/
Intervjuer kommer att ske löpande.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Åsander, HR-konsult
08-508 11 519, eva.asander@stockholm.se
Anette Wickström, enhetschef
anette.wickstrom@stockholm.se
Jenny Lins, HR-konsult
0850811729
Nadia Dala, Enhetschef Stöd och Omsorg
08-50811590
Jenny Lins, HR-konsult
0850811729
André Isaksson, Enhetschef Äldre direkt
0850811599
Jenny Lins, HR-konsult
08-508 117 29
Mariann Hellström, Avdelningschef
08-508 11 930
Marie Havdrup, Enhetschef
marie.havdrup@stockholm.se
Linda Gustavsson, HR-konsult
linda.hr.gustavsson@stockholm.se