OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 350 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.
Kontaktcenter Stockholm skall ge information och vägledning i frågor som rör stora delar av stadens verksamhet.
Vi ska göra det lättare att vara stockholmare. Vårt mål är att lösa de flesta ärendena vid första kontakten och att minst 90 procent av stockholmarna ska vara nöjda med service och bemötande. Vi strävar efter att ha hög tillgänglighet och vill med ett genuint engagemang bidra till att Stockholms invånare ska få svar på sina frågor.
På kontaktcenter arbetar ca 70 medarbetare i de fyra enheterna Äldre direkt, Stöd och Omsorg, Barn och Ungdom samt Tekniska frågor. Under 2016 hanterade vi ca 402 000 ärenden. I 85 % av dessa skedde kontakten genom telefonsamtal.
Några servicehandläggare beskriver sitt arbete så här: ”- ett varierande och utvecklande jobb”, ”- vi är ett glatt team som hjälps åt och har kul på jobbet ”.
Kontaktcenter vann Stockholms stads kvalitetsutmärkelse 2015. Här kan du läsa mera:
http://www.stockholm.se/OmStockholm/Kvalitetsarbetet/Kvalitetsutmarkelsen1/Tidigare-vinnare-och-nominerade/Vinnare-av-kvalitetsutmarkelsen-2015/
Verksamheten finns i fräscha kontorslandskap i Husby centrum och kommer i början av andra kvartalet 2018 att flytta till nyrenoverade lokaler vid Globenområdet för att sitta nära de övriga verksamhetsområdena på Serviceförvaltningen.
Nu söker vi tre duktiga servicehandläggare till enheten Stöd och Omsorg
Arbetsbeskrivning
Kontaktcenters enhet för Stöd och Omsorg ger information och vägledning avseende funktionsnedsättning/socialpsykiatri samt överförmyndarfrågor i Stockholms stad. Vi riktar oss både till de berörda och till deras anhöriga. Vi har även kontakt med myndigheter och andra intressenter.
Arbetet som servicehandläggare innebär att ge service med hög tillgänglighet i huvudsak via telefon, e-post och webb till Stockholms stads medborgare. Arbetet innebär även att registrera och besvara alla, till Kontaktcenter, inkommande ärenden i ett ärendesystem.
Som servicehandläggare är du expert på att i väl avvägda samtal ge korrekt information och vägledning inom Stöd och Omsorgs verksamhetsområde. Du arbetar självständigt med dina ärenden och tillhör en arbetsgrupp som stöttar varandra. Gruppen består av 12 medarbetare som drivs av att göra skillnad för medborgarna där kvalitet och effektivitet går hand i hand samtidigt som man månar om en hög trivsel på arbetet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- Högskoleutbildning inom juridik, statsvetenskap, beteendevetare, socionom eller annan inriktning som vi bedömer som likvärdig
- Erfarenhet av IT-användning och vana vid att självständigt söka information via webben och i olika verksamhetssystem
- God uttrycksförmåga i svenska språket i såväl tal som skrift
Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av arbete med kundservice såsom att ge service via telefon samt registrera ärenden i ett ärendehanteringssystem
- Erfarenhet av arbete med överförmyndarfrågor eller frågor inom funktionsnedsättningsområdet.
- Erfarenhet av myndighetsarbete
- Erfarenhet av arbete med förvaltningsrätt
- Erfarenhet av Wärna eller Paraplysystemet alternativt annat administrativt system för akter
- Kunskaper i finska språket eller andra språk
Som person är du serviceinriktad, strukturerad och pedagogisk. Du tar stort ansvar för din uppgift, strukturerar själv ditt arbete och driver dina processer vidare. Du har lätt för att anpassa dig utifrån vad situationen kräver och du arbetar bra med andra människor. Du har en god förmåga att kommunicera på ett tydligt och lyhört sätt och du uttrycker en positiv attityd till ditt arbete. Du tycker om att hjälpa andra och är mån om att i varje möte visa respekt och ge ett gott bemötande.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Övrigt
Serviceförvaltningen erbjuder friskvård på arbetstid som till exempel massage.
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Åsander, HR-konsult
08-508 11 519, eva.asander@stockholm.se
Anette Wickström, enhetschef
anette.wickstrom@stockholm.se
Jenny Lins, HR-konsult
0850811729
Nadia Dala, Enhetschef Stöd och Omsorg
08-50811590
Jenny Lins, HR-konsult
0850811729
André Isaksson, Enhetschef Äldre direkt
0850811599
Jenny Lins, HR-konsult
08-508 117 29
Mariann Hellström, Avdelningschef
08-508 11 930
Marie Havdrup, Enhetschef
marie.havdrup@stockholm.se
Linda Gustavsson, HR-konsult
linda.hr.gustavsson@stockholm.se