OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Järfälla kommuns servicecenter har funnits sedan 2010 och besvarar frågor om kommunens alla verksamhetsområden. Servicecenters målsättning är att ge bästa möjliga service till Järfällaborna och andra som kontaktar oss. Vi tar emot ärenden via telefon, e-post och besök.
ARBETSUPPGIFTER
Som servicehandläggare i svarsgruppen Bygga, bo & miljö arbetar du med att ge kvalificerad information, service, vägledning och rådgivning till kommunens invånare och företagare gällande frågor som rör bygg-och miljöförvaltningen, samhällsbyggnadsavdelningen, Järfälla näringsliv och allmänt om kommunen. Du löser ärenden som inkommer via telefon och e-post.
De frågor vi möts av dagligen är allt ifrån kommunens planarbete, trafikfrågor, vatten och avlopp, bygglov, avfall och återvinning samt frågor från företagare. Tjänsten innefattar mycket kontakter med medborgare och företagare och det är därför av yttersta vikt att du bemöter alla som ringer och kommer till oss på ett trevligt och professionellt sätt.
Vi kan erbjuda dig en härlig arbetsgrupp med bred kompetens och ett utvecklande arbete. Alla anställda erbjuds även friskvårdsbidrag.
Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Representera kommunen och specifikt bygg-och miljöförvaltningen, stadsbyggnadsavdelningen och Järfälla näringsliv gentemot medborgare och företagare i kommunen
• Arbeta som servicehandläggare i telefon
• Logga samtal och ärenden i ett ärendehanteringssystem
• Svara på allmänna frågor om Järfälla kommun
• Samarbeta och samverka med förvaltningens handläggare och avdelningar
• Delta i Servicecenters förbättringsarbete som består av samarbete med förvaltningarna, utveckling av rutiner, förbättra kunskapsdatabasen, hitta nya arbetssätt och alltid utgå från att göra det enklare och bättre för de som bor och verkar i kommunen.
KVALIFIKATIONER
Du ska ha:
• gymnasieutbildning
• tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete, minst 6 månader
• mycket god datorvana, erfarenhet av Office-paketet & informationssökning
• erfarenhet av att arbeta med telefoni och ärendehanteringssystem
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska och i både tal och skrift
• förmåga att samtidigt som du för ett samtal, arbeta i IT-baserade verksamhetssystem, söka och hantera information och data.
• kunskaper om hur en kommun är uppbyggd, strukturerad och dess beslutsvägar.
Vi ser gärna att du:
• eftergymnasial utbildning inom bygglov, miljö, väg, trafik eller park
• har tidigare erfarenhet av att hantera felanmälningar, t.ex. genom att ha arbetat på ett fastighetsbolag
• har erfarenhet av att handlägga ärenden inom bygg- och miljöförvaltningens verksamhetsområde
• har arbetat med vägledning och rådgivning på webb eller via sociala medier.
Personliga egenskaper:
Som servicehandläggare arbetar du brett med alla frågor som rör bygg- och miljöförvaltningen, stadsbyggnadsavdelningen och Järfälla Näringsliv, du behöver därför vara nyfiken på att lära dig de olika områdena, samt vara beredd på att ta initiativ till och samarbeta med andra för att hjälpa medborgaren. Du behöver vara noggrann och van vid att dokumentera. Att du har en hög servicenivå ser vi som en självklarhet, även när arbetstempot periodvis är högt. Vi arbetar aktivt med att ha ett gott bemötande och vi genomför därför kundnöjdhetsundersökningar efter varje samtal.
Du förstår verksamhetens mål och gör ditt bästa för att uppnå dessa. Du bidrar med energi och förblir motiverad att slutföra arbetet på ett bra sätt även om du stöter på hinder. På vår arbetsplats sker ständiga förändringar och förbättringar, vi vill framåt och vi vill utveckla. Därför är det viktigt att du också är en flexibel person som gillar förändring.
Urval och intervjuer sker löpande, så tveka inte utan sök nu!
ÖVRIGT
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/jobbaijarfalla
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef "Stöd och omsorg" Yaël Edvardsson
Servicecenterchef Sara Lindgren
Rekryterare Frida Lönnbom
08-580 290 92
Tf. Gruppchef Åsa Otterbjörk
utbildningsansvarig Elena Buzakova
085809092
Gruppchef Jannika Hedberg
utbildningsansvarig Elena Buzakova
0858029092
Gruppchef Mia Hagman
Utbildningsansvarig Malin Nordh
0858029092