OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi har inrättat helt nya servicekontor med samverkan mellan Försäkringskassan och Skatteverket. På sikt kan också andra statliga myndigheter komma att ingå i detta samarbete. Samverkan innebär att handläggarna arbetar som generalister över myndighetsgränserna. Verksamheten kommer att ha en tydlig inriktning mot att ge samhällsservice och information till allmänheten. Ditt nya jobb innebär att du svarar på frågor, ger råd och stöd till medborgare och företag med ett helhetsperspektiv på deras situation. Arbetet ställer mycket höga krav på dina personliga egenskaper och din förmåga att möta människor och lösa problem. Genom samverkan kan myndigheterna erbjuda bättre service och information till medborgarna och företag. Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgarnas frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden. Vi söker dig som . kan[ge kvalificerad service och[hjälpa människor[ . vill arbeta i en mångkulturell miljö . har en öppen, lyssnande och förklarande attityd . har lätt att kommunciera med andra i tal och skrift . har personlig mognad och inlevelseförmåga . kan arbeta självständigt och fatta egna beslut . tar ansvar för din egen utveckling och har god samarbetsförmåga. Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor. Du ska ha . högskoleexamen (minst 120 p eller 180 hp) inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap, ekonomi, juridik eller väl dokumenterad förmåga att tillägna dig och använda teoretiska kunskaper i arbetet . minst två års arbetslivserfarenhet (inom de senaste fem åren) inom service och/eller kommunikation där du har erfarenhet av personliga möten med människor med olika bakgrund och skilda behov. Du kan t ex ha erfarenhet från arbete vid Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Kronofogdemyndigheten, Skatteverket eller andra myndigheter, bank och försäkringsbolag med flera . mycket god kunskap av informationssökning via IT . goda kunskaper i svenska. Meriterande är goda kunskaper i engelska och/eller flera av de språk som är dominerande inom servicekontorets närområde. Anställningen avser ett vikariat t o m 30 juni 2011. Från och med 1 juni 2010 byter servicekontoret i Ljungby huvudman till[Försäkringskassan. Om du har frågor Sista ansökningsdatum: 2010-02-12