OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.
Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.
På servicekontoret i Malmö är vi ett 30-tal medarbetare och tillhör Skattekontoret Lund. Vid behov kan du även komma att arbeta på servicekontoret i Lund. Servicekontoret i Malmö är störst i Sverige med 6500 besök i veckan. Servicekontorets öppettider är måndag–onsdag kl 10:00–16:00, torsdag 10:00–18:00 och fredagar 10:00–16:00, vilket innebär att arbetet är schemalagt.
Dina arbetsuppgifter som servicehandläggare innebär att ge snabb och professionell service och information till privatpersoner och företag genom att svara på frågor. Du ger service och information på uppdrag av de tre samverkansmyndigheterna, i en öppen och intensiv miljö, vilket ställer höga krav på din förmåga att både ta in information samt förmedla ut information. Det är viktigt att du är en öppen och lyhörd person som har en välutvecklad pedagogisk och kommunikativ förmåga där du hela tiden håller dig själv uppdaterad inför det personliga mötet. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med personer med olika bakgrund och kultur i samhället. Du är flexibel och kan snabbt ställa om gällande dina arbetsuppgifter då dagarna ser olika ut och snabbt kan förändras.
Vi söker dig som
• har en högskoleutbildning (minst 120p/180hp) alternativt har arbetslivserfarenhet från ett Servicekontor
• har aktuell erfarenhet av ett kvalificerat serviceyrke där du har fått besvara frågor samt förmedla information på ett kortfattat och pedagogiskt sätt i det direkta kundmötet
• har mycket god IT-vana
• har mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift och vana att hantera flera kunder parallellt i ett högt arbetstemp
• har ett bra bemötande och en hög servicekänsla
• har god samarbetsförmåga
• är en flexibel, mogen och modig person som trivs i en föränderlig miljö
• tar ansvar för din egen utveckling och har ett stort intresse av samhällsfrågor, omvärldsbevakning och förändringsarbete
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.
Tjänsterna är tillsvidareanställningar med önskad start från den 1 september. Provanställning om 6 månader kan komma att tillämpas.
Välkommen med din ansökan till oss!