OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Servicekontoret i Överkalix kommer att bestå av tre medarbetare. Du kommer att arbeta i team där du och dina kollegor tar gemensamt ansvar för ert uppdrag och ett gemensamt lärande. Vi arbetar med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara aktiv och bidra.
Vi söker nu servicehandläggare med placeringsort i Överkalix men det kan komma att förekomma arbete på andra servicekontor i området.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Största delen av ditt arbete är att stötta och guida kunder att hitta lösningar på sina myndighetsärenden till Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan via i första hand digitala kanaler. Du ger även snabb och professionell service från privatpersoner och företag gällande generella myndighetsfrågor.
Du arbetar på uppdrag av de tre myndigheterna vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in och analysera information. Det är viktigt att du är tillmötesgående och har lätt för att fokusera, lyssna och coacha kunderna till självhjälp. Som servicehandläggare träffar du många individer med olika bakgrund i samhället. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund och funktionsförmåga.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning om 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik, beteendevetenskap eller statsvetenskap eller väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• Arbetat minst två år i ett serviceyrke med kundkontakt där du har besvarat frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• Goda kunskaper i informationssökning och är van att använda e-tjänster
• B-körkort
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska i tal
• Mycket gott bemötande och servicekänsla
• Mycket god kommunikativ förmåga
• God förmåga att hantera flera kunder parallellt
• Är flexibel, till exempel öppen för att arbeta på annat kontor med kort varsel
• Ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• Förmåga att stödja och god samarbetsförmåga
• Är pedagogisk och har förmåga att coacha
• Är stabil, självgående och kan hantera kravfyllda situationer
Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av att arbeta på statligt servicekontor
Övrigt
Anställningen är 100% och tillsvidare.
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Anställningen är placerad i Överkalix.
Resor kan förekomma.
Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 1 mars 2020. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.
Intervjuer planeras att utföras 9 mars i Överkalix.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström
Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39