OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten och Försäkringskassan. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Vi söker nu en servicehandläggare till servicekontoret i Visby som tillhör division medborgarservice inom region Mitt. På servicekontoret i Visby är vi 4 anställda och 22 anställda på kontorsområdet tillsammans med kontoren i Nyköping och Södertälje.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som servicehandläggare träffar du många individer med olika bakgrund i samhället. Du ger snabb och professionell service och svarar på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att guida till självhjälp i e-tjänster. Du ger service och information på uppdrag av de tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in och analysera information. Det är viktigt att du är tillmötesgående och har lätt för att lyssna och coacha.
Eftersom att du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund och funktionsförmåga. Du kommer att arbeta i team och du och dina kollegor tar gemensamt ansvar för ert uppdrag och för ett gemensamt lärande.
Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom samhällsvetenskap, juridik eller ekonomi eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretisk kunskap i arbete
• Arbetat minst två år i ett serviceyrke med kundkontakt där du har besvarat frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• Goda kunskaper i informationssökning och digitala medier
Vidare ska du ha följande förmågor:
• God förmåga att tala och skriva på svenska och engelska
• Bemöter andra väl och har god servicekänsla
• Mycket god kommunikativ förmåga
• God förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• Är flexibel och ser helheten
• Har god samarbetsförmåga
• Tar ansvar för din egen utveckling och har ett stort intresse av samhällsfrågor, omvärldsbevakning och förändringsarbete
Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete på Skatteverket/Försäkringskassan/Pensionsmyndigheten/Arbetsförmedlingen.
Övrigt
Anställningen är tillsvidare på 100% med start enligt överenskommelse.
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 15 mars 2020.
I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.
Intervjuer planeras att hållas på plats i Visby 24 och 25 mars.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström
Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39