OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER
Som servicehandläggare i svarsgruppen Stöd & omsorg är du ansiktet utåt för hela Socialförvaltningen. Vi jobbar på uppdrag av alla enheter inom både familj- och individomsorgen samt äldre och funktionsnedsättning. Vi fattar inga myndighetsbeslut men vi ger information om vad medborgaren kan förvänta sig i kontakten med socialtjänsten.
Du kommer att ge information och service till medborgarna rörande alla Socialtjänstens områden. Arbetet innefattar bland annat:
- frågor kring försörjningsstöd
- orosanmälningar gällande barn och vuxna
- frågor kring och bokning av samarbetssamtal hos Familjerätten
- anmälningar och ansökningar gällande äldre och personer med funktionsnedsättning
- vägledning och information i frågor kring överförmyndarskap och uppdrag som god man/ förvaltare
Vi utreder behov av färdtjänst på uppdrag av regionen, vilket innefattar bokade möten både på kontoret och via hembesök.
Servicehandläggarna på Servicecenter samarbetar med alla enheter på den uppdragsgivande förvaltningen och varje servicehandläggare har kontaktansvar mot en eller flera enheter.
Ditt främsta arbetsredskap är telefonen men du kommer även att hantera ärenden via e-post och ibland också via fysiska besök. Tempot är bitvis högt, men fördelen hos oss är att du kan släppa jobbet när du kommer hem.
Vi kan erbjuda dig en härlig arbetsgrupp med bred kompetens och ett utvecklande arbete. Alla anställda på Servicecenter erbjuds friskvårdsbidrag som består av ett fast belopp varje år som kan användas för hälsofrämjande fysisk aktivitet. Vi arbetar även enligt årsarbetstid vilket innebär att vi ska jobba ett visst antal timmar per år, men det varierar mellan olika perioder hur mycket vi arbetar.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
- gymnasieutbildning
- erfarenhet av socialt arbete eller arbete med sociala och / eller samhällsfrågor
- tidigare erfarenhet från servicesektorn såsom kundtjänstarbete, hotell, butik
- mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- goda kunskaper i engelska
- goda IT-kunskaper och vana att arbeta med datorer och informationssökning
- förmågan att samtidigt som du för ett samtal arbeta i flera IT-baserade verksamhetssystem, söka och hantera information och data
Meriterande:
- kunskap om hur en kommun är uppbyggd, dess struktur och beslutsvägar
- erfarenhet av att utreda behov av färdtjänst
- tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete inom offentlig förvaltning
- erfarenhet av telefoni- och ärendehanteringssystemet såsom Artvise
- erfarenhet av verksamhetssystem såsom Procapita och Lifecare
- kunskap i arabiska, somaliska, finska, tigrinja och / eller persiska
Det är särskilt meriterande om du är utbildad socionom eller har annan likvärdig erfarenhet/utbildning.
Personliga egenskaper:
Vi lägger även stor vikt vid din personlighet. Vi söker dig som är en stjärna på service och kundbemötande, en person som alltid sätter medborgaren i fokus. Då du kommer att vara kommunens ansikte utåt är det viktigt att du är en god och tydlig kommunikatör som visar gott omdöme i ditt professionella agerande. Noggrannhet är av stor vikt då arbetet innebär mycket dokumentation. Du är väl medveten om verksamhetens mål och gör ditt bästa för att uppnå dessa. Du bidrar med energi och engagemang till verksamheten, och ger dig inte förrän arbetet är avslutat på ett bra sätt. Du gillar kombinationen av teamwork och enskilt arbete / ansvar. På vår arbetsplats sker ständiga förändringar och förbättringar, vi vill framåt och vi vill utvecklas. Därför är det viktigt att du också är en flexibel person som gillar förändring.
Har du ovanstående erfarenheter, egenskaper och ett genuint intresse för att hjälpa människor? Då har vi en arbetsplats redo för dig!
Telefonintervjuer sker löpande och personliga intervjuer från v 5. Introduktionen för tjänsten är tänkt att dra igång snarast.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/ledigajobb
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalstrateg Alexandra Vig
08-580 280 94
Personaldirektör Birgitta Orbert
08 580 28620
Ekonomidirektör Karin Holmlund
08-580 293 97