Servicehandläggare, vikariat, Sundsvall

Arbetsbeskrivning

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Verksamheten har en tydlig inriktning mot att erbjuda bättre samhällsservice och information till medborgare och företag.

Att våra myndigheter samverkar i det personliga mötet ger förutsättningar för dig som servicehandläggare att svara på medborgare och företagares frågor med ett helhetsperspektiv för våra myndigheters områden.

På servicekontoret i Sundsvall är vi 6 medarbetare och tillhör skattekontoret Sollefteå. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.

Vi erbjuder dig en arbetsplats



• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som



• har väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper, exempelvis genom en högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi, juridik eller beteendevetenskap eller dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet

•  har arbetat minst två år i ett serviceyrke där du har fått besvara frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon

• har goda kunskaper i informationssökning och digitala medier

• har mycket god förmåga att tala och skriva på svenska och engelska

• bemöter andra väl och har god servicekänsla

• har mycket god kommunikativ förmåga

• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo

• är flexibel

• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt

• stödjer och samverkar.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som servicehandläggare.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är ett vikariat fr.o.m. 2014-10-01 t.o.m. 2015-08-30.

Har du frågor om arbetsuppgifterna kan du ringa sektionschef Christopher Henberg på telefon 0767-22 47 01. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du ringa HR-konsult Linda Elg på telefon 010- 574 57 66 Kontaktpersoner i fackliga frågor för ST Anna-Maria Andersson, telefon 010-579 97 78 och för SACO Jens Nordin, telefon 010-577 63 29.

Vi vill ha din ansökan med CV märkt med diarienummer 131 487682-14 senast den 17:e september 2014. Bifoga inga betygskopior eller liknande till din ansökan, utan ta istället med dem till en eventuell intervju.

Välkommen med din ansökan till oss!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 4 september 2014

Liknande jobb


Skattespecialist

Skattespecialist

14 augusti 2024

Group Tax Manager

Group Tax Manager

1 augusti 2024

13 mars 2024